Overslaan en naar de inhoud gaan

Mars neemt verantwoordelijkheid

Snickers, M&M’s en Marsrepen in 2020 volledig uit duurzame cacao geproduceerd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Snoepfabrikant gaat de komende jaren investeren in een verantwoorde aanvoer van cacao. In 2020 moet alle cacao die wordt gebruikt voor de chocoladeproducten duurzaam zijn geproduceerd, aldus het Amerikaanse bedrijf. De Britse zakenkrant Financial Times meldde donderdag dat met de investering jaarlijks tientallen miljoenen dollars zijn gemoeid.

related partner content for mobile comes here

Mars, ook bekend van de Snickers-reep en M&M's, wil zijn doelstelling samen met realiseren. Deze non-profitorganisatie zet zich in voor een duurzamer gebruik van landbouwgrond.

Mars is 's werelds grootste snoepfabrikant. Jaarlijks koopt het voor meer dan 1 miljard dollar cacaobonen op van boeren en verwerkers. Het concern hoopt met het initiatief ook een stabiele aanvoer van cacao te garanderen. De prijs van cacao schommelt sterk doordat het politiek instabiele Ivoorkust een van de grootste leveranciers is.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in