Overslaan en naar de inhoud gaan

Smin en MediaTest ontwikkelen Customer Media Effectmonitor

Externe bladen van (semi-) overheidsinstellingen worden het meest gewaardeerd en het best gelezen. Dat blijkt uit een benchmark voor de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Customer Media Effectmonitor meet de effectiviteit van customer media en maakt het mogelijk de prestaties van eigen titels te vergelijken met die van andere. In het onderzoeksmodel komen zowel de prestaties van de titel op zich, als het effect van de titel op het merk of de organisatie aan de orde. Een onderzoek voor een titel kan op elk gewenst tijdstip worden uitgevoerd.

related partner content for mobile comes here

Uit een door MediaTest opgestelde benchmark, met de resultaten van ruim honderd afzonderlijke onderzoeken naar customer media, blijkt dat lezers gemiddeld bijna 29 minuten besteden aan externe bladen in de categorie (semi-) overheid. Externe bladen in de financiële sector kunnen gemiddeld op zo’n 19 minuten aandacht rekenen. In onderzoeken naar externe bladen van charitatieve organisaties is altijd een relatief grote groep ontvangers die de ontvangst niet op prijs stelt. Tegelijkertijd krijgen die bladen gemiddeld het hoogste rapportcijfer: een 7,4, terwijl het gemiddelde voor alle externe relatiemedia in de benchmark op 7 ligt.

Interne bladen worden over het algemeen een stuk beter gelezen, maar de waardering ligt vaak lager dan bij externe bladen. Interne bladen in de financiële sector worden, vergeleken met de overige interne bladen, het best gelezen. 78 Procent van de ontvangers leest in elke editie minimaal één onderdeel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in