Eerste landelijke onderzoek zelfstandige communicatieprofessionals
De Communicatiewinkel is 27 april jl. gestart met het eerste landelijke trendonderzoek naar zelfstandige communicatieprofessionals (zcp’ers). Samenwerkingspartners zijn de Universiteit Utrecht, het vakblad Communicatie, Platform Zelfstandige Ondernemers (PZO) en adviesbureau Future Consult.
Het trendonderzoek wordt mede mogelijk gemaakt door een innovatiesubsidie van het Ministerie van Economische Zaken. Doel is inzicht te krijgen in hun werk- en belevingswereld. Wie zijn zij? Hoe werken zij aan hun professionalisering? Hoe komen ze aan hun opdrachten? Hoe zien zij de toekomst? Op dit soort vragen probeert het onderzoek antwoord te krijgen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHet onderzoek bouwt voort op eerder brancheonderzoek dat Betteke van Ruler, hoogleraar Communicatiemanagement aan de Universiteit van Amsterdam, in 2006 heeft uitgevoerd. Ook sluit het aan bij het onderzoek van Arjan van den Born, die in maart 2009 aan de Universiteit Utrecht promoveerde op de succesfactoren van zelfstandige professionals. Beiden ondersteunen het onderzoek van de Communicatiewinkel.
Het onderzoek bestaat uit twee delen: een grote landelijke online enquête die is opgezet door dr. Leo Lentz van de Universiteit Utrecht. En in het najaar een aantal kleinschalige bijeenkomsten onder leiding van Future Consult, waarbij zcp’ers en hun opdrachtgevers met elkaar discussiëren over de toegevoegde waarde van het inzetten van externen.
De resultaten van het online-onderzoek worden eind juni 2009 bekend gemaakt. Zelfstandige communicatieprofessionals kunnen de vragenlijst tot 31 mei 2009 online invullen op www.trendonderzoek-zcp.nl.
De Communicatiewinkel is het grootste georganiseerde netwerk van zelfstandige (marketing)communicatieprofessionals in Nederland. Haar missie is om deze eenmansbureaus sterker te maken in de markt en beter bereikbaar voor bedrijven en organisaties. Daarom vindt de Communicatiewinkel het belangrijk trendonderzoek te doen onder deze groep. Het zorgt ervoor dat haar kennis over deze beroepsgroep actueel blijft.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid