Overslaan en naar de inhoud gaan

Eerste landelijke onderzoek zelfstandige communicatieprofessionals

De Communicatiewinkel is 27 april jl. gestart met het eerste landelijke trendonderzoek naar zelfstandige communicatieprofessionals…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Communicatiewinkel is 27 april jl. gestart met het eerste landelijke naar zelfstandige communicatieprofessionals (zcp’ers). Samenwerkingspartners zijn de Universiteit Utrecht, het vakblad Communicatie, Platform Zelfstandige Ondernemers (PZO) en adviesbureau Future Consult.

related partner content for mobile comes here

Het trendonderzoek wordt mede mogelijk gemaakt door een innovatiesubsidie van het Ministerie van Economische Zaken. Doel is inzicht te krijgen in hun werk- en belevingswereld. Wie zijn zij? Hoe werken zij aan hun professionalisering? Hoe komen ze aan hun opdrachten? Hoe zien zij de toekomst? Op dit soort vragen probeert het onderzoek antwoord te krijgen.

Het onderzoek bouwt voort op eerder brancheonderzoek dat Betteke van Ruler, hoogleraar Communicatiemanagement aan de Universiteit van Amsterdam, in 2006 heeft uitgevoerd. Ook sluit het aan bij het onderzoek van Arjan van den Born, die in maart 2009 aan de Universiteit Utrecht promoveerde op de succesfactoren van zelfstandige professionals. Beiden ondersteunen het onderzoek van de Communicatiewinkel.

Het onderzoek bestaat uit twee delen: een grote landelijke online enquête die is opgezet door dr. Leo Lentz van de Universiteit Utrecht. En in het najaar een aantal kleinschalige bijeenkomsten onder leiding van Future Consult, waarbij zcp’ers en hun opdrachtgevers met elkaar discussiëren over de toegevoegde waarde van het inzetten van externen.

De resultaten van het online-onderzoek worden eind juni 2009 bekend gemaakt. Zelfstandige communicatieprofessionals kunnen de vragenlijst tot 31 mei 2009 online invullen op .
De Communicatiewinkel is het grootste georganiseerde netwerk van zelfstandige (marketing)communicatieprofessionals in Nederland. Haar missie is om deze eenmansbureaus sterker te maken in de markt en beter bereikbaar voor bedrijven en organisaties. Daarom vindt de Communicatiewinkel het belangrijk trendonderzoek te doen onder deze groep. Het zorgt ervoor dat haar kennis over deze beroepsgroep actueel blijft.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in