Overslaan en naar de inhoud gaan

Beeldvormingscampagne ‘Nederland is Logistiek’ van start

Stichting Nederland is Logistiek heeft het startschot gegeven voor een beeldvormingscampagne onder het motto ‘Nederland is logistiek.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne is gericht op (potentiële) studenten en de arbeidsmarkt, politiek en overheid en het bedrijfsleven. Om deze groepen te bereiken wordt de campagne op advies van en onder regie van Boer&Croon via diverse media uitgerold: een massamediale advertentiecampagne, een website , actiemarketing en games, een actieve scholenbenadering en brancheoverstijgende netwerkactiviteiten.

related partner content for mobile comes here

De advertentiecampagne is ontwikkeld door TMP Worldwide en wordt vanaf 22 april vertoond in de grote landelijke dagbladen en arbeidsmarktspecials, de gratis dagbladen (Metro) en diverse studentensites. Hierin staan de diverse kanten van logistiek centraal. Achter een herkenbaar onderwerp of een dagelijkse ervaring gaat vaak een heel verhaal schuil. Een verhaal dat bijvoorbeeld begint bij een visser die zijn netten ophaalt vol verse vis, en eindigt op een bord in een restaurant. De verhalen moeten het publiek bewust maken van het feit dat bijna alles in het dagelijkse leven logistiek is en dat er uitermate slim georganiseerde processen achter schuil gaan. Door de campagne worden mensen, maar met name ook studenten, uitgenodigd om na te denken of zij/hij ook logistiek bloed door de aderen heeft stromen.

De start van de beeldvormingcampagne komt in een periode dat ook de logistieke sector de gevolgen ondervindt van de economische terugval. Peter van der Meij: “De campagne kijkt echter over de horizon en richt zich op een toekomst waarin de vraag naar logistiek weer sterk zal stijgen. Dit zal ook van invloed zijn op de vraag naar hoogopgeleid personeel. Om in de toekomst effectief in te kunnen spelen op deze groeiende vraag naar nieuwe arbeidskrachten, wordt reeds nu met de campagne gestart.”

De campagne is een initiatief van de Commissie Van Laarhoven en het Platform Kennisakkoord Logistiek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in