Overslaan en naar de inhoud gaan

Smin en MediaTest starten Customer Media Effectmonitor

Smin, Customer Media Associatie start in samenwerking met MediaTest de Customer Media Effectmonitor. Dit onderzoeksmodel meet de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

MediaTest is door Smin, Customer Media Associatie benaderd om de Customer Media Effectmonitor te ontwikkelen en te faciliteren. Dit onderzoeksmodel maakt het mogelijk de prestaties van eigen customer media-titels te spiegelen aan die van andere, vergelijkbare titels. Doel is de kracht en effectiviteit van de eigen titel in kaart te brengen. Het onderzoeksmodel omvat zowel de prestaties van de titel op zich, als het effect van de titel op het merk of de organisatie.

related partner content for mobile comes here

MediaTest had reeds een benchmark opgebouwd met de resultaten van ruim honderd afzonderlijke onderzoeken naar customer media. Uit deze benchmark blijkt bijvoorbeeld dat lezers gemiddeld zo’n 19 minuten besteden aan externe bladen in de financiële sector. Externe bladen in de categorie (semi)overheid kunnen gemiddeld op bijna 29 minuten aandacht rekenen. In onderzoeken naar externe bladen van charitatieve organisaties wordt altijd een relatief grote groep ontvangers gevonden die de ontvangst niet op prijs stelt. Tegelijkertijd krijgen die bladen gemiddeld het hoogste rapportcijfer: een 7,4, terwijl het gemiddelde voor alle externe relatiemedia in de benchmark op 7,0 ligt. Bij de (semi)overheidsbladen wordt de ontvangst van het blad het meest gewaardeerd.

Interne bladen worden over het algemeen beter gelezen, maar de waardering ligt vaak lager dan bij externe bladen. Interne bladen in de financiële sector worden, vergeleken met de overige interne bladen, het best gelezen. 78 procent van de ontvangers leest in elke editie minimaal één onderdeel.

Smin en MediaTest zijn Founding Father van de Leerstoel Customer Media aan de Universiteit van Amsterdam. Deze leerstoel draagt zorg voor de theoretische inbedding van de Customer Media Effectmonitor.

V.l.n.r.: Bart Kleijn, directeur MediaTest, Rob Does, directeur Ithaka en Wim Tjaberinga, voorzitter Smin en directeur van vdBJ/ Communicatie Group.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in