Overslaan en naar de inhoud gaan

Xavier van Leeuwe (NRC): 'Oplagecijfers bleken een perverse prikkel'

Wayne Parker Kent The Agency interviewde voor The Brief podcast van deze week Xavier van Leeuwe, director Marketing & Data bij NRC Media.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Wayne Parker Kent publiceert iedere twee weken The Brief, een podcast over content marketing en media. Iedere aflevering interviewen Mark Schoones en co-hosts Matthijs Tielman en Frank Goren een gast uit de mediawereld en bespreken ze het nieuws uit de wereld van content, marketing en media.

related partner content for mobile comes here

In deze nieuwste aflevering is Xavier van Leeuwe te gast. Van Leeuwe is director Marketing & Data bij NRC Media. In het gesprek vertelt Van Leeuwe hoe hij binnen zes jaar aan de hand van data de strategie van NRC Media succesvol bijstuurde. Een belangrijk onderdeel van die bijsturing draaide om het volledig omgooien van de KPI’s. &;We kwamen erachter dat oplagecijfers als KPI rare dingen veroorzaakten. Het was eigenlijk een perverse prikkel.&

Van Leeuwe vertelt dat de focus op de oplagecijfers uiteindelijk zorgde voor een verslechterde relatie met de klant. Aan de hand van dataonderzoek wist Van Leeuwe de focus van NRC Media te verleggen van oplagecijfers naar klantrelaties. In het gesprek vertelt Van Leeuwe hoe dat proces er precies uit zag.



The Relationship Economy
Van Leeuwe publiceert in maart van dit jaar het boek The Relationship Economy. In het boek gaan Van Leeuwe en z’n co-auteurs verder in op de transformatie waar Van Leeuwe NRC Media doorheen leidde.

De nieuwste aflevering van The Brief is nu te vinden in de iTunes-store, op Soundcloud en in alle overige podcast apps.

De shownotes 

Adformatie is mediapartner van The Brief

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in