Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL biedt addressable reclame-inkoop op connected TV

RTL is vandaag begonnen met het verkopen van real time pre-rolls en mid-rolls op de connected TV app van RTL XL via het video-inventory…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

RTL wil hiermee inspelen op de toenemende vraag van adverteerders naar een product dat real time kan worden ingekocht. Daarnaast gebruiken steeds meer consumenten connected TV apps zoals die van RTL XL, omdat het aantal huishoudens met smart TV toeneemt.

related partner content for mobile comes here

De verkoop van real time commercials op de connected TV app van RTL XL is een aanvulling op lineaire televisiecampagnes. Inkoop via het SpotX platform moet zorgen voor gericht bereik. De advertenties via de connected TV app kunnen volgens RTL gepersonaliseerd worden uitgeleverd aan het groeiende aantal consumenten dat uitgesteld tv kijkt (addressable tv).

Ton Rozestraten, chief commercial officer bij RTL, noemt het een belangrijke stap voor RTL en voor de televisiebranche. &;Steeds meer consumenten kijken uitgesteld programma’s op hun smart TV en hebben behoefte aan relevante reclame. Door het openstellen van de connected TV app inventory van RTL XL spelen we in op die ontwikkeling. Daarbij bieden we adverteerders extra bereik en een efficiënte en effectieve manier van inkopen via SpotX.&;

Addressable tv
In de markt wordt al langer gesproken over de mogelijkheden van addressable tv, waarbij de consument reclame krijgt te zien die aansluit op de persoonlijke behoeftes. Marion Koopman (Greenhouse Group) zei onlangs op Koffiedik Kijken juist .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in