Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Sociale media hebben weinig invloed op merkloyaliteit millennials’

Zaken als productkwaliteit en duurzaamheid zijn veel belangrijker.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Er bestaat een gebrek aan merkloyaliteit onder 18- tot 34-jarigen, zo zeggen onderzoekers op basis van onderzoek gedaan door het Amerikaanse bureau YouGov en cloudbedrijf  GT Nexus.

related partner content for mobile comes here

Volgens het onderzoek geeft 67 procent van de Amerikaanse millennials toe dat ze in de afgelopen 12 maanden hun favoriete merk de rug toekeerden.

Niet belangrijk

Millennials worden vaak gezien als digital natives. Maar volgens het onderzoek hebben de aanwezigheid van een merk op sociale media, mobiele apps en een coole website relatief weinig invloed op de merkloyaliteit.

Het gebrek aan aanwezigheid op sociale media (9 procent), het ontbreken van een mobiele app (7 procent) of een coole website (7 procent) zet hen niet aan om zich van hun favoriete merk af te keren.

Alle grote factoren die volgens de onderzoekers voor disloyaliteit zorgen, vallen onder zaken die achter de schermen plaatsvinden, zoals operations, logistiek en supply chain-beheer.

 Guy Courtin, vice president industry & solutions strategy bij GT Nexus zegt dat men denkt dat de aandacht van millennials getrokken wordt door ‘coole, gave en flitsende zaken’, maar de resultaten van dit onderzoek geven volgens hem een ander beeld. Millennials zijn meer bezig met wat er achter de schermen bij een merk gebeurt, hoe goederen worden geproduceerd,  of hoe er wordt gewerkt. ‘En dat ze nauwelijks aangetrokken worden tot zaken, zoals apps en een website.’

Belangrijke factoren

Amerikaanse millennials hechten belang aan productkwaliteit en beschikbaarheid. Respondenten noemen kwaliteitsproblemen (49 procent) en issues met de beschikbaarheid van een product (44 percent) als de twee belangrijkste redenen voor het overstappen van hun favoriete merk naar een ander merk.

Goede werkomstandigheden

Amerikaanse millennials geven er om hoe hun favoriete merken hun producten maken. 32 procent van de respondenten keert een merk de rug toe als het zijn medewerkers niet goed behandeld worden. 27 procent doet dit als een product niet milieuvriendelijk is.

De totale steekproefgrootte in de VS was 345 personen tussen de 18-34 jaar oud. Het online veldwerk werd in gedaan in november 2016.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in