Overslaan en naar de inhoud gaan

Voorbeelden voor Don Draper

Soms zie je op Twitter leuke dingen voorbijkomen. Deze wil ik niet-twitterende marketeers (ze bestaan nog!) niet onthouden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoewel we in Nederland er vanuit gaan dat marketing net zolang bestaat als Tijdschrift voor Marketing (volgend jaar 45 jaar), weten we dat het in de VS allemaal iets eerder gebeurde. Wil je je niet verdiepen in de geschiedenis, kijk dan gewoon naar de serie over een fictief reclamebureau in het begin van de jaren zestig, Sterling Cooper.

related partner content for mobile comes here

Fictief, maar authentiek. Heel veel politieke incorrectheid komt er voorbij. De positie van de vrouw in de maatschappij en in de reclame laat zeer te wensen over, en dan druk ik mij nog zachtjes uit.
Dat weet iedere MolBlog-lezer natuurlijk, want je hoort deze serie als marketeer te volgen.

Maar wie denkt dat de makers van de serie het in sommige afleveringen wel erg bont maken met de geschetste vrouwonvriendelijkheid en andere politieke incorrectheid: kijk eens naar de ‘vintage’ advertenties op de site .

Ze bestonden echt, de Don Drapers, Pete Campbells en de Roger Sterling, Jrs! En ook al eerder dan in de jaren zestig ;-)

Hier zie je er twee, op Bored Panda, zie je nog 23 andere ‘wenkbrauwoptrekkende’ advertenties.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in