Overslaan en naar de inhoud gaan

Een Red Dot voor een visuele geurvlag

Zuiderlicht juicht, omdat het Embargo van Essen is opgeheven. Ze waren al sinds juli blij, maar mogen nu pas met het nieuws naar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zuiderlicht juicht, omdat het Embargo van Essen is opgeheven. Ze waren al sinds juli blij, maar mogen nu pas met : voor het tweede jaar op rij hebben ze een gewonnen. In december halen ze de prijs op voor het merkconcept ‘Oktoplus’ van kinderopvangorganisatie MIK. Een korte inleiding in de niche van kinderbranding.

related partner content for mobile comes here

Veel kinderen van 8 jaar en ouder denken dat buitenschoolse opvang (bso) saai en kinderachtig is.

Martijn Kagenaar van legt uit: 'Ten onrechte, want in werkelijkheid is bso veel cooler dan ze denken. Maar ze moeten vaak wel door dezelfde deur naar binnen als peuters, kleuters en andere kleintjes. En tussen Nijntje en TMF ligt een wereld vol – grote en kleine – belevingsnuances. Die nuances moesten wij zichtbaar maken.'

'We dachten dat die éne toegangsdeur de essentie van het probleem moest zijn. Willen 8-plussers niet liever een Eigen Plek, ver weg van weeë Snoetenpoetsers en Bob de Bouwer-broodtrommels? We spraken met ze en werden in onze veronderstelling bevestigd. We besloten om de 8-plussers te belonen met die Eigen Plek, compleet met eigen naam en eigen design. 8+. Okto, plus. Dat klinkt goed. Goed genoeg om een Eigen Plek mee te benoemen. Als beeldmerk ontwierpen we een inktvisje met negen armen (>8). Die Oktoplus is nu het verbindende ‘character' van de bso-communicatie.'

8-plussers willen hun wereld zelf inkleuren. En dat kunnen ze met Oktoplus. Soms is-ie aaibaar, dan weer rebels. Kagenaar: 'Daarom ontwikkelden we een Oktoplus-gereedschapskist. De bso-speelplaats kan worden volgekliederd met sjablonen. De Oktoplus-vorm staat vast, maar de kleur wisselt. De 8-plussers plakken een Oktoplus-tattoo op hun arm en bakenen hun Eigen Plek af met Oktoplus-afzetlint. Zo krijgt het merk niet één monolitische verschijningsvorm, maar ontelbaar verschillende. Als je 8-plusser bent, dan voelt Oktoplus als ‘jouw bso’. Zoals ouders van Oktoplussers gewend zijn aan 'jouw TV' (YouTube), 'jouw nieuws' (NUjij) of 'jouw zoekmachine' (iGoogle). De jongste generatie leert al vroeg hoe je je visuele geurvlag moet plaatsen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in