Voice technologie: consumenten zijn er dol op maar zien ruimte voor verbetering.
Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken. Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid:


Ipsos analyseerde bijna 75.000 beoordelingen van gebruikers uit de Verenigde Staten over de eerste generatie Echo om te zien in hoeverre voice technologie verbeterd moet worden om de West-Europese markt te veroveren. De uitkomsten waren helder: de gebruikers zijn er dol op maar wijzen wel een paar wezenlijke tekortkomingen aan. Hieronder staan de highlights van wat consumenten er wel en niet goed aan vonden:
- Voice technologie geeft gebruikers het gevoel een sterk persoonlijk contact te hebben met de technologie. Het gevoel een ‘digitale vriend’ in huis te hebben, die je begrijpt en je leven gemakkelijker maakt, is erg sterk.
- De standaardfunctie om je favoriete muziek af te spelen via een luidspreker met hoogwaardige geluidskwaliteit is het meest toegankelijk. De installatie die nodig is om de connectiviteit en stemcontrole in te stellen is nog wat ingewikkeld en kan beter/makkelijker.
- Iets anders wat nog aan Alexa verbeterd kan worden is het vermogen om te ‘luisteren’ naar mensen met een sterk accent of in een omgeving met veel achtergrondgeluid. Omdat de mogelijkheden en functies van Alexa compleet afhankelijk zijn van de stem kunnen problemen met voice control een grote bron van frustratie zijn.
Download hier het volledige artikel: The future of voice assistants in the Netherlands
Meer informatie?
Bezoek onze website of neem contact op met Robert Schueler, robert.schueler@ipsos.com.
Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken. Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid