Overslaan en naar de inhoud gaan

3 tips voor succesvol maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo)

Met deze drie tips zorg je ervoor dat jouw mvo-inititatieven positief uitpakken voor je merk
Partner
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Miniatuurvoorbeeld
© ipsos
Miniatuurvoorbeeld
© ipsos

Consumenten worden steeds kritischer. Het wordt daarom ook steeds belangrijker om je als bedrijf van je goede kant te laten zien, bijvoorbeeld door je in te zetten voor een maatschappelijk doel.

Met deze drie tips zorg je ervoor dat jouw mvo-inititatieven positief uitpakken voor je merk:

  1. Zorg ervoor dat je initiatief aansluit op de core business van je bedrijf. Alleen dan draagt het bij aan reputatieverbetering en waardecreatie.
  2. Zorg ervoor dat consumenten niet het gevoel krijgen dat jouw bedrijf dit initiatief zuiver neemt om er financieel op vooruit te gaan, ten koste van problemen in de maatschappij.
  3. Maak van maatschappelijke verantwoordelijkheid een centraal punt in je organisatie. Bedrijven als Whole Foods en Airbnb hebben bijvoorbeeld hun businessmodel volledig gebaseerd op sociale betrokkenheid. Zij zouden zonder deze basis bijna niet kunnen bestaan.

Meer weten over sociale verantwoordelijkheid en hoe je alle neuzen binnen jouw bedrijf dezelfde kant op krijgt? Lees ons whitepaper:
Embracing Social Purpose in an Authentic, Credible, and Effective Way.

Meer weten?
Bij Ipsos weten we dat begrip van de markt de basis vormt van bijna alle marketingactiviteiten. Wij streven ernaar mensen, merken en markten te begrijpen om zo bedrijfsgroei te stimuleren. Lees hier meer over merkstrategieën of neem contact op met Rohit Jhamb.

 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in