Overslaan en naar de inhoud gaan

De consument heeft de broek aan in de klantrelatie

5 basisregels voor een goede klantrelatie
Partner
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Miniatuurvoorbeeld
Consument in winkel
© De consument heeft de broek aan in de klantrelatie
Miniatuurvoorbeeld
Consument in winkel
© De consument heeft de broek aan in de klantrelatie

Meer dan ooit heeft de consument de overhand in zijn “open” relatie met merken. Jouw klanten hebben het voor het zeggen, daarom is het zo belangrijk je als merk steeds flexibeler op te stellen. De volgende 5 basisregels helpen hierbij:  

1. Creëer de perfecte ‘phygital’ ervaring

Consumenten verwachten dat je als merk altijd ‘aan’ staat en klaar bent om hen op hun wenken te bedienen. Zorg dus zowel online als offline voor een perfecte samenhang en harmonie tussen de verschillende kanalen. Een klein voorbeeld is om de klant in een fysieke winkel te vragen om zijn contactgegevens achter te laten, waarop de klant zijn beloning in de mail ontvangt. 

2. Verwerk ook de kleine contactmomenten in je mediacampagne

Customer experience draait niet meer om verschillende willekeurige contactmomenten, maar meer om de dagelijkse kleine ontmoetingen die de merk-klantrelatie speciaal maken. Dit kan zijn via een video of social mediaadvertentie, een goede ervaring in een winkel of zelfs via een abri op het station. Verwerk deze kleine contactmomenten naast de grote lijnen in je mediacampagne. Zo zorg je dat je top-of-mind blijft.

3. Zorg dat je opvalt

Wanneer een consument verschillende producten naast elkaar vergelijkt dan houdt deze geen rekening met waar een sector eindigt, wie de concurrenten zijn en welke merken daarbij horen. Een consument kijkt gewoon naar het product dat het beste past bij zijn behoefte. Je moet als merk dus niet alleen uitblinken binnen je sector, maar ook zorgen dat je rekening houdt met alles wat daarbuiten valt.

Stand out in the crowd
Stand out in the crowd Zorg dat je opvalt

4. Hou het persoonlijk

Door de toename van digitale technologie hebben consumenten een sterkere behoefte aan menselijke interactie gekregen. Ze worden graag als mens en niet als machine gezien. Zorg dus voor een persoonlijke benadering. Biedt maatwerk, specifiek afgestemd op hun behoeftes. Zorg ook voor erkenning van loyale klanten. En als het even kan… gebruik humor in je communicatie. Humor tenslotte, onderscheidt mens van computer.

5. Zorg voor op maat gemaakte aanbiedingen

Big data is niet alleen een trend, doe er ook iets mee. Personaliseer, waar mogelijk, al je communicatie. ‘Stel de klant centraal’ is geen simpele gelofte meer, maar een onderdeel van de strategie.


Kortom, zorg dat je volgende campagne is voorzien van een synergie tussen alle verschillende kanalen en media, zodat alle kanalen aan bod komen en jouw klant persoonlijk en via de ultieme mix wordt benaderd.

Meer informatie

Wil je jouw klantervaring verbeteren? Bij Ipsos helpen we je graag verder. Neem contact op met Miranda van der Schouw, miranda.vanderschouw@ipsos.com, +31 20 6070 728 of bezoek onze website voor meer informatie.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in