6 tips voor succesvol online adverteren
Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken. Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid:


Succesfactoren van online advertenties
Online de aandacht trekken van de consument is moeilijker dan ooit. Het aanbod en de concurrentie in marketingland zijn moordend en je neemt het als merk ook nog eens op tegen al het andere dat aandacht vraagt, zoals social media. Tijd die consumenten te besteden hebben is schaars en dus moeten advertenties in één oogopslag aantrekkelijk zijn en aansporen tot actie.
Zo breng je je boodschap effectief over
Als de consument niet onthoudt voor welk merk een advertentie was of wat de boodschap is, is die advertentie per definitie zinloos. Gebruik daarom deze tips om jouw boodschap effectief over te brengen:
- Gebruik beelden in plaats van woorden. De boodschap komt sneller over en vraagt minder inspanning van de lezer.
- Gebruik animatie. Pas wel op: te veel beelden in een paar minuten werkt averechts, want de hoofdboodschap komt dan niet duidelijk over.
- Gebruik bekende personen of duidelijk herkenbare personages. Het verhoogt de herkenbaarheid van je merk.
- Toon lef en spring eruit. Gebruik felle kleuren en opvallende teksten – want ook als iemand niet direct naar jouw advertentie kijkt, kan het vanuit diens ooghoek wel opvallen.
- Vergeet je logo niet! Zorg ervoor dat het goed herkenbaar en prominent in beeld is.
- Tijd is kostbaar. Kom snel tot de kern.
Meer weten over digitaal adverteren? Lees hier het volledige artikel.
Hoe Ipsos kan helpen bij het effectief inzetten van advertenties
Ipsos specialiseert zich in het meten van hoe jouw media, merk en consumenten tot elkaar in verhouding staan op het gebied van communicatie en content. Relevante mediaplanning is cruciaal bij het ontwikkelen van goede campagnes die invloed hebben op jouw merk en marktaandeel. Klik hier om met ons in contact te komen.

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken. Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid