Overslaan en naar de inhoud gaan

6 tips voor succesvol online adverteren

Een advertentie moet meteen de aandacht grijpen, anders schiet het zijn doel voorbij. Lees hoe jij jouw boodschap effectief overbrengt.
Partner
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Miniatuurvoorbeeld
Tijd die consumenten te besteden hebben is schaars en dus moeten advertenties in één oogopslag aantrekkelijk zijn en aansporen tot actie.
© galitskaya
Miniatuurvoorbeeld
Tijd die consumenten te besteden hebben is schaars en dus moeten advertenties in één oogopslag aantrekkelijk zijn en aansporen tot actie.
© galitskaya

Succesfactoren van online advertenties

Online de aandacht trekken van de consument is moeilijker dan ooit. Het aanbod en de concurrentie in marketingland zijn moordend en je neemt het als merk ook nog eens op tegen al het andere dat aandacht vraagt, zoals social media. Tijd die consumenten te besteden hebben is schaars en dus moeten advertenties in één oogopslag aantrekkelijk zijn en aansporen tot actie.

Zo breng je je boodschap effectief over

Als de consument niet onthoudt voor welk merk een advertentie was of wat de boodschap is, is die advertentie per definitie zinloos. Gebruik daarom deze tips om jouw boodschap effectief over te brengen:

  1. Gebruik beelden in plaats van woorden. De boodschap komt sneller over en vraagt minder inspanning van de lezer.
  2. Gebruik animatie. Pas wel op: te veel beelden in een paar minuten werkt averechts, want de hoofdboodschap komt dan niet duidelijk over.
  3. Gebruik bekende personen of duidelijk herkenbare personages. Het verhoogt de herkenbaarheid van je merk.
  4. Toon lef en spring eruit. Gebruik felle kleuren en opvallende teksten – want ook als iemand niet direct naar jouw advertentie kijkt, kan het vanuit diens ooghoek wel opvallen.
  5. Vergeet je logo niet! Zorg ervoor dat het goed herkenbaar en prominent in beeld is.
  6. Tijd is kostbaar. Kom snel tot de kern.

Meer weten over digitaal adverteren? Lees hier het volledige artikel.

Hoe Ipsos kan helpen bij het effectief inzetten van advertenties

Ipsos specialiseert zich in het meten van hoe jouw media, merk en consumenten tot elkaar in verhouding staan op het gebied van communicatie en content. Relevante mediaplanning is cruciaal bij het ontwikkelen van goede campagnes die invloed hebben op jouw merk en marktaandeel. Klik hier om met ons in contact te komen.  

Succesfactoren van online advertenties
Succesfactoren van online advertenties mimagephotography

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in