‘Natuurlijk' voedsel: wat betekent het voor consumenten?
Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken. Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid:
Consumenten zijn zich meer dan ooit bewust van de veiligheid en betrouwbaarheid van voedsel en dranken. Dit leidt tot een toename van het gebruik van termen als 'natuurlijk' op verpakkingen.
Hoewel termen als 'glutenvrij' voor de consument gemakkelijk te begrijpen zijn, is 'natuurlijk' iets meer dubbelzinnig. Consumenten en marketeers houden er zo hun eigen definitie op na. Ipsos onderzocht hoe consumenten de term nu precies interpreteren. 'Zonder kunstmatige ingrediënten', '100% uit de natuur' en 'gezond' waren de drie meest voorkomende associaties. Opvallend was verder dat jongere leeftijdsgroepen 'natuurlijk' associëren met organisch, terwijl ouderen dit meer betrekken op de ingrediënten. Ook denken vrouwen bij ‘natuurlijk’ eerder aan ingrediënten dan mannen. Mannen associëren ‘natuurlijk’ vooral met ‘authentiek’. Download hier het volledige onderzoeksrapport.
Meer weten?
Bij Ipsos weten we dat begrip van de markt de basis vormt van bijna alle marketingactiviteiten. Wij streven ernaar mensen, merken en markten te begrijpen om zo bedrijfsgroei te stimuleren. Lees hier meer over merkstrategieën of neem contact op met Rohit Jhamb.
Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken. Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid