Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Natuurlijk' voedsel: wat betekent het voor consumenten?

Ipsos onderzocht hoe consumenten de term ‘natuurlijk’ nu precies interpreteren.
Partner
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Miniatuurvoorbeeld
© ipsos
Miniatuurvoorbeeld
© ipsos

Consumenten zijn zich meer dan ooit bewust van de veiligheid en betrouwbaarheid van voedsel en dranken. Dit leidt tot een toename van het gebruik van termen als 'natuurlijk' op verpakkingen.

Hoewel termen als 'glutenvrij' voor de consument gemakkelijk te begrijpen zijn, is 'natuurlijk' iets meer dubbelzinnig. Consumenten en marketeers houden er zo hun eigen definitie op na. Ipsos onderzocht hoe consumenten de term nu precies interpreteren. 'Zonder kunstmatige ingrediënten', '100% uit de natuur' en 'gezond' waren de drie meest voorkomende associaties. Opvallend was verder dat jongere leeftijdsgroepen 'natuurlijk' associëren met organisch, terwijl ouderen dit meer betrekken op de ingrediënten. Ook denken vrouwen bij ‘natuurlijk’ eerder aan ingrediënten dan mannen. Mannen associëren ‘natuurlijk’ vooral met ‘authentiek’. Download hier het volledige onderzoeksrapport.

Meer weten?

Bij Ipsos weten we dat begrip van de markt de basis vormt van bijna alle marketingactiviteiten. Wij streven ernaar mensen, merken en markten te begrijpen om zo bedrijfsgroei te stimuleren. Lees hier meer over merkstrategieën of neem contact op met Rohit Jhamb.

 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in