Overslaan en naar de inhoud gaan

Gaat Byron Sharps filosofie ook op voor innovatie?

In zijn boek ‘How Brands Grow: What Marketers Do not Know’, beschrijft Byron Sharp zijn theorie over merkmarketing. Sharp stelt dat…
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Vanzelfsprekend heeft een nieuw product geen vaste klantenbasis op het moment dat het gelanceerd wordt. Net zoals een innovatie geen geheugenstructuur in de hoofden van consumenten heeft. Tenzij deze innovatie een lijn- of merkextensie is. In zo’n geval kan een geheugenstructuur worden afgeleid van een reeds bestaand product van dit merk. Omdat veel productlanceringen een lijn- of merk extensie zijn is het mogelijk om ook hier de theorie van Sharp toe te passen. In hun paper ‘Does Byron Sharp’s philosophy work for innovation?’ geven innnovatiespecialisten Helen Wing en Lee Markowitz vier tips om met behulp van Sharps theorie het succes van je innovatie te vergroten. Lees dit paper.

Ben je benieuwd hoe je jouw innovatieprocessen kunt verbeteren?
Bij Ipsos helpen we je graag met het verbeteren van je innovatieprocessen. Dankzij onze snelle en eenvoudige oplossingen en gevalideerde voorspellingsmodellen zorgen we ervoor dat je eerder en betere beslissingen kunt nemen. Meer weten? Neem contact op met Rohit Jhamb Rohit.Jhamb@ipsos.com, 06-53156811 of bezoek onze website voor meer informatie.

Bezoek ook ons volgende innovatie-evenement: How Brands Innovate in... the USA / 15 maart, gratis entrée.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in