
We concentreren ons bij het realiseren van merkgroei over het algemeen op nieuwe klanten. Zij bepalen namelijk voor het grootste deel hoe een merk groeit. Maar om nieuwe klanten aan te trekken, moet je weten wíe je moet aanspreken, hoe je dat moet doen, wat de meest interessante concepten zijn en hoe je beschikbaarheid van jouw product kan verhogen. Hiervoor moet je (kostbaar) onderzoek doen.
Een makkelijkere manier om te groeien is door te focussen op je huidige klanten en ervoor te zorgen dat ze meer gaan kopen. Ze kennen je immers al, dus waarom niet investeren in de relatie die jouw klant al met je heeft?
De algemeen gangbare leus is niet voor niets: het kost tien keer meer om nieuwe klanten aan te trekken dan om een bestaande vast te houden. Zorg er dus voor dat je trouwe klanten af en toe eens in de watten legt.
De algemeen gangbare leus is niet voor niets: het kost tien keer meer om nieuwe klanten aan te trekken dan om een bestaande vast te houden. Zorg er dus voor dat je trouwe klanten af en toe eens in de watten legt.
De algemeen gangbare leus is niet voor niets: het kost tien keer meer om nieuwe klanten aan te trekken dan om een bestaande vast te houden. Zorg er dus voor dat je trouwe klanten af en toe eens in de watten legt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee