Overslaan en naar de inhoud gaan

Technologie verandert het beslissingsproces van consumenten. Speel jij hier al voldoende op in?

Het is duidelijk dat we technologie al eeuwenlang gebruiken om ons leven vorm te geven. Maar om een merk te laten slagen is het minstens…
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De drukpers bijvoorbeeld, verplaatste ons van een mondelinge traditie naar één waarin verhalen worden gedeeld en kennis individueel wordt opgeslagen. Dit luidde een tijdperk van individualisering in. De telescoop verving het idee van de mens als het centrum van een door God gedicteerd universum door de gedachte dat onze levens bepaald worden door wiskundige natuurwetten. En klokken standaardiseerden de manier waarop we ons leven organiseren en introduceerden de behoefte aan persoonlijk succes en productiviteit.

Om de hedendaagse besluitvorming van consumenten te begrijpen is inzicht in hoe moderne technologieën ons vormen van groot belang. Tijdens zijn lezing op het Marketing & Insights event (MIE) 'Technology comes to shape us. Let’s act on it!' bespreekt consumentenonderzoeker en gedragswetenschapper Colin Strong diverse voorbeelden van moderne technologieën die onze verwachtingen subtiel vormgeven en hoe we hier als marketeers en marktonderzoekers op in moeten spelen.

Wil je hier meer over weten? Lees dan Colin Strongs paper 'Reshaping Decision Architecture' of bezoek deze lezing op het MIE.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in