Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo boek je succes met branded entertainment

Mensen zijn dol op entertainment, zeker in tijden van slecht nieuws, drukte en verantwoordelijkheden. Vluchten in entertainment is dé…
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Hier kun je als merk prima op inspelen door branded entertainment aan te bieden, bijvoorbeeld in de vorm van een korte film. Op deze manier kun je positieve emoties, die mensen ervaren tijdens het bekijken van zo’n film, aan je merk verbinden. De volgende tips helpen je om branded entertainment succesvol in te zetten.   

Geef het publiek wat ze wil!
Zorg dat je de behoeften, waarden en aspiraties van je consument begrijpt. Voor reclames geldt dat mensen ze niet altijd leuk hoeven te vinden om erdoor beïnvloed te worden. Meestal kijken ze de reclames omdat ze er iets voor terugkrijgen. Met branded content is dat anders. Deze moet van zichzelf voldoende aansprekend zijn. Branded entertainment moet de amusementswaarde hebben van een film, maar het effect van een reclame.

Zorg dat je content past bij je merk
Om je content te koppelen aan je merk moet je begrijpen wat mensen denken of voelen bij jouw merk. Ken hun associaties, verhalen en herinneringen. Ontwikkel vervolgens content die dit beeld bevestigt of op de juiste manier bijstelt.

Zorg dat je doelgroep branded content opmerkt
Weet waar je doelgroep is, hoe ze omgaan met mediakanalen en -platforms en waar ze je merk verwachten. Zorg dat je je content juist op die plekken aanbiedt.

Creëer online en offline buzz
Het delen van branded content online is niet voldoende. Zorg ervoor dat er ook offline discussies ontstaan, blog posts worden geschreven en artikelen worden gepubliceerd. Kortom; creëer buzz rond je branded content!  

Wil je meer weten over hoe je branded content succesvol inzet? Download dan het Ipsos thought piece . Hierin worden de succesfactoren van branded content toegelicht aan de hand van een praktijkcase over Wal-Marts meest recente branded video.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in