Overslaan en naar de inhoud gaan

MYTHE: Alle millennials zijn ‘digital natives’ en alle ‘digital natives’ zijn millennials

Er wordt veel gezegd en geschreven over millenials. Maar wat is nu precies waar en wat niet. Wat kunnen we zien als ‘mythen’en wat…
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Tijdens het Marketing & Insights Event (MIE) deelt Ipsos de onderzoeksuitkomsten. In de aanloop daar naartoe presenteren we alvast één van de grootste mythen over millenials, namelijk: millenials zijn ‘digital natives’ en ‘digital natives’ zijn millenials.

'Digital native' wordt vaak als synoniem voor millenial gebruikt. Dit komt voort uit twee onterechte aannames. Ten eerste de aanname dat alle millennials hetzelfde zijn wat betreft hun technologiegebruik en -houdingen, en ten tweede dat het gebruik van techniek door oudere generaties er heel anders uitziet dan dat door millenials. Niks is minder waar. Gegevens over internetgebruik in Europa laten zien dat de overgrote meerderheid van de 16 tot 24- jarigen en 25 tot 34-jarigen (overwegend Millennial-leeftijdsgroepen) via elk apparaat op elke locatie toegang heeft tot het internet. Dit patroon herhaalt zich onder de leeftijdsgroep van 35 tot 54-jarigen. (Voornamelijk generatie X). De daling van de internettoegangscijfers begint pas bij oudere groepen.

Oudere millennials staan dus dichterbij de jongere generatie X-leden ​​dan bij het jongere deel van hun eigen generatie. Dus om te veronderstellen dat alle millennials dezelfde houding tegenover technologie delen, of dat ze verschillend zijn in alle aspecten van technologiegebruik, is een oversimplificatie.

Benieuwd naar meer mythes en waarheden over Millenials? Bezoek dan de lezing ‘Millennials Myths and Realities’ op het MIE.

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in