Design research met Virtual Reality: realistisch, efficiënt en fun!
Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken. Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid:


VR brengt treinontwerp tot leven.
Ipsos voerde in opdracht van Deutsche Bahn een onderzoek uit naar toekomstige design-richting voor het interieur van de langeafstandstreinen voor zakelijke reizigers. Hierbij maakten onderzoekers voor het eerst gebruik van de VR-bril Oculus Rift, een hoogstandje op het gebied van virtual reality.
Net echt.
Met de Oculus Rift bekeken proefpersonen verschillende ontwerpen voor de inrichting. Zij beoordeelden deze op zowel emotionele aspecten, zoals sfeer en ruimtelijk gevoel, maar ook op functionele aspecten, zoals inrichting. De VR-brillen gaven niet alleen een getrouw beeld van de werkelijkheid, maar lieten mensen volledig in deze werkelijkheid opgaan. Zo ervoeren zij het ontwerp en de ruimte als levensecht.
Gemakkelijk en voordelig concepten testen.
Dankzij VR kunnen we verschillende ontwerpvarianten gemakkelijk en voordelig beoordelen of herzien. Omdat er geen eerdere ervaring vereist is, is deze techniek geschikt voor iedere doelgroep. Virtual reality is daarmee hard op weg om een plaats in design research te veroveren.
Meer weten?
Bezoek onze lezing: ‘Design research met Virtual Reality: realistisch, efficiënt en fun!’ op het MIE 2016 of neem contact op met Robert Schueler, robert.schueler@ipsos.com, 020-6070832.
Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken. Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid