De voordelen van social intelligence voor marktonderzoek
Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken. Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid:
Tegenwoordig maken marktonderzoekers daarom steeds meer gebruik van social intelligence. Zij analyseren data uit social media en krijgen op die manier toegang tot spontane en authentieke gevoelens en meningen van consumenten.
Zo werd bijvoorbeeld gebruik gemaakt van social intelligence in een onderzoek naar de impact van het ‘emissie-schandaal’ op het merk Volkswagen. Onderzoekers analyseerden social mediadata uit twee periodes: de periode vóór het ‘emissieschandaal’ en de periode er direct na. Op deze manier waren zij niet afhankelijk van het consumentengeheugen, maar kregen zij inzicht in wat er werkelijk veranderd was.
Wil je meer weten over de voordelen van de integratie van social intelligence in marktonderzoek? Download hier dan het paper: Using social intelligence for a sharper brand and category vision - inclusief de volledige Volkswagen case.
Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken. Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid