Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit was de best scorende Super Bowl reclame volgens neuromarketeers

Neuromarketeers namen de proef op de som en rustte een theater vol football fans uit met neuro meetapparatuur.
Partner
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Miniatuurvoorbeeld
© Ipsos
Miniatuurvoorbeeld
© Ipsos

Er is al veel gezegd en geschreven over de Super Bowl reclames. Welke reclames scoorden goed? Welke minder? Veelal werd dit gemeten door vragen te stellen aan kijkers. Maar we weten allemaal dat wat mensen zeggen niet altijd overeenkomt met wat zij denken of voelen. Neuromarketeers namen de proef op de som en rustte een theater vol football fans uit met neuro meetapparatuur. Op die manier registreerden zij alle emotionele reacties gevoeld tijdens het kijken naar de Super Bowl. En wat bleek? Niet alle reclames waarvan men dacht dat ze goed scoorden deden dat daadwerkelijk.

De scores baseerden de onderzoekers op de mate van opwinding. Slaagde de reclame erin om de kijker emotioneel te raken? Hoewel de effectiviteit van een reclame uiteraard ook door andere factoren bepaald wordt, is het creëren van emotionele impact voor Super Bowl reclames toch vaak het hoofddoel.

 

 

Dit waren de best scorende reclames volgens de uitkomsten van het neuro onderzoek:

 Nr. 1: Tide Ad : “It’s Yet Another Tide Ad”

This Tide campaign is a virtuoso as it succeeds at imprinting the audience with the brand and nudges viewers to think about Tide in ads that had nothing to do with Tide through the power of association. It proclaims that Tide stands for clean clothes and that every time viewers see clean clothes, they are seeing advertising for Tide. This is as if they were able to crystallize a distinctive brand asset on the spot. The campaign also simultaneously works on brand reinforcement for other P&G brands, all while causing peak arousal and deep laughter. Moreover, in a crowded ad field with ads of unusually long length (the Alexa ad was 90 seconds), Tide succeeded in winning against all the other ads on arousal with a 15 second ad. Additionally, it should be mentioned that two of the other Tide campaign ads placed in the top twenty ranking 7th and 12th respectively. What a campaign! Brilliant.

 

Klik hier voor de volledige top 5 inclusief de video’s.

Meer informatie?

Bij Ipsos integreren we neuromarketingmethoden in alle relevante onderzoeken. Wil je weten wat we voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact op met Rohit Jhamb, rohit.jhamb@ipsos.com, 06-53156811 of bezoek onze website.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in