Overslaan en naar de inhoud gaan

De kracht van instore verleiding. Wees creatief als merk!

Wanneer je erin slaagt shoppers op de juiste manier emotioneel te raken zullen zij meer tevreden en minder prijs kritisch zijn.
Partner
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Miniatuurvoorbeeld
De kracht van in-store verleiding
© Shopper
Miniatuurvoorbeeld
De kracht van in-store verleiding
© Shopper

Maar hiervoor is meer nodig dan alleen conventionele POP-communicatie, merchandising en promoties. Er moet vooral geëxperimenteerd worden met zogenaamde contextuele sensorische stimuli en positieve associaties

Zo bleek uit een recent uitgevoerd experiment, gestoeld op neuro en behavioural science, dat het uitdelen van een bloem bij binnentreden van een supermarkt een groot positief effect heeft op de winkelervaring. Bezoekers die de bloem ontvingen ervaarden meer emotionele opwinding en plezier, hadden minder aandacht voor prijzen en kochten meer dan bezoekers die de bloem niet hadden gekregen.

Hier liggen dus kansen voor retailers en merken. Lees meer over triggers en impact van emoties en download het whitepaper: Flower power! The influence of an in-store gift on emotional arousal and shopper behavior.

 

Meer weten?

Bij Ipsos helpen we merken om de klantervaring op elk contactpunt te verbeteren om zo diepere en meer lonende klantrelaties op te bouwen. Bezoek voor meer informatie onze website of neem contact op met Lizet van der Kamp: lizet.vanderkamp@ipsos.com

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in