Overslaan en naar de inhoud gaan

2 Blinde vlekken in mystery shopping onderzoek

Haal jij alles uit je mystery shopping programma?
Partner
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Miniatuurvoorbeeld
Bedekte ogen
© Herken je de blinde vlekken?
Miniatuurvoorbeeld
Bedekte ogen
© Herken je de blinde vlekken?

Tegenwoordig kun je je als merk niet langer veroorloven om in silo's met klanten te communiceren. De zogenaamde omnichannel aanpak, waarbij de totale klantervaring over diverse kanalen centraal staat wordt steeds belangrijker.

Een van de manieren om de beleving van je klant in kaart te brengen is middels mystery shopping. Ook hier heeft een omnichannel aanpak de voorkeur. In praktijk wordt deze alleen nog niet altijd volledig doorgevoerd. Misschien herken je de volgende blinde vlekken.

Blinde vlek 1: Alleen fysieke locaties meten

Nog te vaak gebruiken merken mystery shopping uitsluitend om de klantbeleving te meten in fysieke winkels. Dit terwijl er tegenwoordig diverse tools en mogelijkheden bestaan om ook de interacties via andere klantcontactpunten te meten, zoals contactcenters, websites, en social media.

Blinde vlek 2: ieder klantcontactpunt afzonderlijk meten

In tegenstelling tot wat veel marketeers denken beperkt een omnichannel benadering in mystery shopping zich niet slechts tot het meten van alle klantcontactpunten. De kunst is om deze verschillende touchpoints te combineren in één unieke customer journey. Zet dus niet voor elk kanaal een andere mystery shopper in, maar laat één en dezelfde mystery shopper de klantervaring via diverse touchpoints in kaart brengen. Deze mystery shopper kan in de rol van klant bijvoorbeeld eerst even bellen en vervolgens de winkel bezoeken.

Meer informatie?

Wil je jouw klantervaring verbeteren, bijvoorbeeld met behulp van mystery shopping? Bij Ipsos helpen we je graag verder. Neem contact op met Geert Samplonius, geert.samplonius@ipsos.com, +31 (0) 6 2123 7494 of bezoek onze website voor meer informatie.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in