Overslaan en naar de inhoud gaan

Vijf gouden en dertien zilveren SpinAwards 2009 uitgereikt

Vanavond was het in een drukke, en rumoerige Westergasfabriek weer SpinAwards Night. Veel bekenden, veel prijzen. Het was de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

SpinAwards-voorzitter Stephan Fellinger: “Ondanks de fikse economische tegenwind, heeft de internetindustrie een relatief goed jaar achter de rug. Waar de communicatie-industrie als geheel te maken heeft met teruglopende omzetten, zijn de investeringen in internetcommunicatie met minimaal 5% gegroeid. Dit blijkt uit onderzoek dat we hebben uitgevoerd. De toekomst voor onze industrie ziet er dus zeer positief uit en we verwachten dat het belang van online communicatie alleen maar zal toenemen de komende jaren."

related partner content for mobile comes here

Wie won er?

De categorie Beste interactieve opdrachtgever ging dit jaar naar de Rijksoverheid, het Ministerie van Justitie. Het Beste interactieve bureau is ACHTUNG!, het bureau van Dick Buschman won daarnaast nog drie zilveren SpinAwards. Dick in de wandelgangen: ‘Ik kan ook niet alle klanten hebben. Dat klinkt arrogant, maar dat is het niet. Ik kan gewoon niet alles voor iedereen doen. Heeft te maken met de beschikbare capaciteit en nu zitten we echt vol.’

Twee jaar geleden won hij de prijs van interactief bureau van het jaar ook al.

De avond werd gepresenteerd door Jon Rosenfeld en James Kirkland van Boom Chicago. Zij reikten vijf gouden en dertien zilveren SpinAwards uit. Naast winnaar ACHTUNG! viel het relatief onbekende Kong Amsterdam op bij de bureaus met maar liefst vijf nominaties. Twee daarvan werden omgezet in een zilveren SpinAward.

Huib Maaskant, bestuurslid Stichting SpinAwards: "We hebben dit jaar bijna net zoveel winnaars als vorig jaar. Dat is bijzonder. We hebben toch maar net de grootste crisis van de afgelopen decennia achter de rug. Een prachtige prestatie dus. Maar het betekent ook dat het volgend jaar nóg beter kan. Ons vak kent bijna geen beperkingen meer. Je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het maken. Laten we dat in 2010 vooral doen en gaan voor meer werk met een ‘wow-factor’. Het digitale domein is zoveel rijker dan het traditionele en het wordt alleen maar mooier."

De Prijzen:

Beste content

goud: Hair Level XL (Bespeak & TinQwise/Philyra (branche-instituut voor scholing en examinering in de uiterlijke verzorging))

zilver: Amstel Teamlink (2010 Amsterdam/Heineken Nederland)

zilver: IKEA Design Your Own Life platform (LEMZ/IKEA)

Beste crossmedia concept

zilver: Volkswagen Pak de Polo (ACHTUNG!/PON's Automobielhandel)

zilver: Daar ben ik (XXS/Klimaatbureau, NCDO)

Beste design

Geen winnaars

Beste gaming concept

zilver: Het Grote Chocomel Hot Sneeuwballen Gevecht (ACHTUNG!/Friesland Foods)

Beste innovatie

Geen nominaties

Beste interactieve video concept

zilver: Skoda Octavia RC (ACHTUNG!/Pon's Automobielhandel)

zilver: Press to Play: The Playboy Game (NRG3/Coty Fragrances Benelux B. V.)

Beste media-inzet

zilver: G-Star's Next Raw Reporter (G-Star/G-Star)

zilver: STANISLAV (KONG/Rijksoverheid/Ministerie van Justitie)

Beste mobiele concept

goud: Appie van Albert Heijn (IceMobile en Muse Amsterdam/Albert Heijn)

Beste online campagne

goud: Baby Olifant (Boondoggle/KMDA/Zoo Antwerpen)

zilver: Hi, Pokkie foetsie, Hyves Prank (Red Urban/Hi)

zilver: STANISLAV (KONG/Rijksoverheid/Ministerie van Justitie)

Beste website concept

zilver: Wieckse Zonneradar (2010 Amsterdam/Heineken Nederland)

zilver: Cinema 21:9 (Tribal DDB/Koninklijke Philips Electronics N.V.)

.

=Prijzen/Winnaars_2009" title="Winnaars_2009">Klik hier voor de winnaars.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in