Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom niemand van reclame houdt

Ik had moeten weten dat ik een kritische grens overschreed toen ik onwillekeurig een gebed om duurzaamheid over mijn lippen hoorde rollen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar ja, het was ook ernstig gesteld. Met achter mij aan een rolkoffer, tot de uitscheurende naad gevuld met folders, stickers, geurvreters, gratis bladen, tuppertjes, vleesloze kipfilets, testzakjes L’Oréal for Men, een duurzaam haardblok, twee T-shirts met de onflatteuze opdruk ‘Avro voor de breder beeld’ en een voordeeldoos antislip-inlegkruisjes waarmee ik altijd de velgen van mijn auto tot hysterisch glimmen breng, zigzagde ik als een bever op paddo’s door de menigte over de Huishoudbeurs.
Sommige mensen gaan naar India voor een 28-daagse rituele schijtkuur, sommigen lezen in de vakantie een boek dat ze anders nooit zouden lezen, ik zoek mijn essentie door eens per jaar de Huishoudbeurs te doen. Want laten we wel wezen, als er ergens voor ons een reden van bestaan ligt dan is het hier.
Ik had mezelf net volgestopt met een late lunch van innovatieve kaashapjes onder het genot van een Yakult Light (Nu Ook Zonder Smaak) en was aan het invreten op mijn doelgroepverdraagzaamheid, toen een Huisvrouw mij aansprak. Ik keek nog of ik weg kon, maar alle vluchtwegen waren versperd met kofferrollers. ‘Ja, ik bedoel u', zei ze, 'kijk maar niet zo verbaasd, ik ken u van de reclame.’ Ik wou uitgillen: Ik wil u helemaal niet spreken! Maar uit mijn mond kwam geen geluid.
‘Zal ik u wat vertellen, dat wordt nooit meer wat met de reclame. Altijd maar dat zelfde wedstrijdje grappig doen. En dan heb ik het nog over de goeie reclames.’ Ze wees naar een kluwen vrouwen rond een tipsy BBN’er die een modeshow versloeg. ‘Hier valt wat te beleven. Je moet mij kietelen. Hier worden wij warm van.’
Ik gruwde, maar begon te geloven dat ze gelijk had. Misschien moeten we wat vaker iets leuks doen mét de mensen in plaats van klakkeloos de boodschap van de klant over ze uitstrooien. Proberen iets voor ze te betekenen. Obama doet het ook.

related partner content for mobile comes here

Alsof ik erom gebeden had, was ze verdwenen. Ik vouwde mijn handen. Ik geloof in haar! En ik geloof dat we haar leven leuker moeten maken. Plechtig beloofde ik dat ik zou gaan preken voor minder eenrichtingsdenken, duurzaamheid en voorbij het simpele zenden. Dan wordt het pas echt leuk. Dat heb ik toch maar mooi cadeau gekregen op de Huishoudbeurs.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in