Overslaan en naar de inhoud gaan

Stap hekelt nieuwe slogan tegen alcoholmisbruik

De Stichting Alcoholpreventie (Stap) heeft geen goed woord over voor de nieuwe slogan tegen alcoholmisbruik. De pay-off 'Alcohol onder de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Minister Hoogervorst en de producenten van alcoholische dranken hebben afgesproken dat alcoholreclame voortaan worden begeleid door de tekst 'Alcohol onder de 16 nog even niet'. ‘De alcoholindustrie speelt hoog spel met het introduceren van deze dubieuze slogan’, vindt directeur Wim van Dalen van Stap.

related partner content for mobile comes here

‘Het lijkt een verkapte vorm van reclame. Het is zeer teleurstellend en ik begrijp ook niet dat minister Hoogervorst van VWS met de keuze van deze slogan heeft ingestemd’, aldus Van Dalen. Stap vindt dat de tekst van de slogan het alcoholgebruik voor kinderen juist spannender en aantrekkelijker maakt.

De slogan vervangt voor een deel het zeer bekende 'Geniet, maar drink met mate'. Deze tekst wordt voortaan alleen nog gebruikt onder de commercials voor sterke drank. Volgens een woordvoerder van het ministerie was het tijd dat er een nieuwe slogan kwam, speciaal gericht op jongeren.

De nieuwe tekst is gekoppeld aan een , waarop jongeren, ouders en andere opvoeders relevante informatie kunnen vinden. Die site is er overigens nog even niet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in