Stap hekelt nieuwe slogan tegen alcoholmisbruik
Minister Hoogervorst en de producenten van alcoholische dranken hebben afgesproken dat alcoholreclame voortaan worden begeleid door de tekst 'Alcohol onder de 16 nog even niet'. ‘De alcoholindustrie speelt hoog spel met het introduceren van deze dubieuze slogan’, vindt directeur Wim van Dalen van Stap.
‘Het lijkt een verkapte vorm van reclame. Het is zeer teleurstellend en ik begrijp ook niet dat minister Hoogervorst van VWS met de keuze van deze slogan heeft ingestemd’, aldus Van Dalen. Stap vindt dat de tekst van de slogan het alcoholgebruik voor kinderen juist spannender en aantrekkelijker maakt.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe slogan vervangt voor een deel het zeer bekende 'Geniet, maar drink met mate'. Deze tekst wordt voortaan alleen nog gebruikt onder de commercials voor sterke drank. Volgens een woordvoerder van het ministerie was het tijd dat er een nieuwe slogan kwam, speciaal gericht op jongeren.
De nieuwe tekst is gekoppeld aan een site, waarop jongeren, ouders en andere opvoeders relevante informatie kunnen vinden. Die site is er overigens nog even niet.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid