Overslaan en naar de inhoud gaan

LB Icon fuseert met Framfab

De directies van LB Icon en Framfab zijn het eens geworden over een fusie, zo lees ik vanochtend in een persbericht; Planet bericht…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De directies van en zijn het eens geworden over een fusie, zo lees ik vanochtend in een ; Planet aanvullend dat er een zogeheten omgekeerde fusie plaats vindt, waarbij LB Icon Framfab overneemt, maar Framfab de 'surviving company' is.

related partner content for mobile comes here

LB Icon heeft al 19,7 procent Framfab-aandelen. Icon aandelen worden nu omgeruild tegen Framfab-aandelen met een verhouding 1:50.

Het nieuwe bedrijf moet marktleider in Europa worden op het gebied van digitaal design, marketing en communicatie, branding en technologie.

De twee bedrijven zeggen bijna geen klantenoverlap te hebben en door de fusie meer aan de toenemende klantvraag wb digitale diensten te kunnen voldoen.

Na fusie telt het bedrijf 1200 werknemers in 10 landen.
In het persbericht wordt een gecombineerde marktwaarde van 323 miljoen euro genoemd, en omzetten van 1611 miljoen euro. Het gefuseerde bedrijf krijgt een nieuwe naam, maar daarover is verder nog niets bekend.

Uiteindelijke goedkeuring moet komen op twee aandeelhoudersvergaderingen die beide bedrijven apart van elkaar in mei organiseren. De fusie is op z'n vroegst eind juli 2006 van kracht.

Het bestuur van het nieuwe internetbureau zal bestaan uit Katarina Bonde, Michiel Mol, Fred Mulder, Robert Pickering en Sven Skarendahl. De laatste wordt voorgesteld als nieuwe voorzitter.

Nieuwe directeuren worden Robert Pickering (CEO), Jan Norman (CFO), Theo Cordesius (EVP) en Jes-per Andersen (ook EVP). Steve Callaghan blijft tot aan de uiteindelijke fusie aan als CEO van Framfab.

Callaghan zal zorg dragen voor implementatie in die landen waar op dit moment beide bedrijven voet aan de grond hebben, zoals Nederland. Daarnaast heeft hij de leiding over het fusietraject in Groot Brittannië en de VS.

De fusie moet 2,11 miljoen euro per jaar opleveren aan synergie effecten, zoals het in het persbericht zo mooi gesteld wordt, met optimaal resultaat in 2007.

Of de fusie ook banen gaat kosten, is niet bekend.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in