Overslaan en naar de inhoud gaan

Winstdaling Audax

De winst van uitgever Audax is vorig jaar gedaald tot 7,3 miljoen euro. In 2004 behaalde de uitgever nog 10,5 miljoen euro winst.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De omzet daalde van 266 tot 257 miljoen euro. Vorig jaar sprak de uitgever de verwachting uit dat de winst in 2005 op hetzelfde niveau als in 2004 zou liggen.
Het bedrijfsresultaat daalde met 29 procent tot 11,5 miljoen euro. De uitgever kampt met teruglopende advertentie-inkomsten. De meeste titels kenden ondanks lagere omzetten wel een groeiend marktaandeel, zo benadrukte Audax in een toelichting.
De omzet van de Ako-winkels verbeterde sterk, mede dankzij de introductie van snoep en rookwaren.
Het uitgeefconcern noemt het jaar 2005 bevredigend. Directievoorzitter Carel Bikkers: ‘Het jaar 2005 was voor de branche moeilijk, de consument liet het op grote schaal afweten. Audax heeft echter, in tegenstelling tot veel van haar concurrenten, haar marktpositie kunnen handhaven en brede waardering gekregen voor haar prestaties, getuige de vele prijzen die haar in 2005 werden toegekend.’

related partner content for mobile comes here

Audax Publishing kende een lichte teruggang van de advertentieomzetten. Op de lezersmarkt was evenals vorig jaar een geringe teruggang in de omzet waar te nemen, al kenden de meeste titels ondanks de lagere omzetten wel een groeiend marktaandeel. De teruggang in aantallen had ook een nadelige invloed op Audax Media. Het resultaat uit verkopen van advertenties in 2005 was lager dan in 2004, doordat adverteerders steeds minder geld beschikbaar hebben voor promotionele activiteiten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in