Winstdaling Audax


De omzet daalde van 266 tot 257 miljoen euro. Vorig jaar sprak de uitgever de verwachting uit dat de winst in 2005 op hetzelfde niveau als in 2004 zou liggen.
Het bedrijfsresultaat daalde met 29 procent tot 11,5 miljoen euro. De uitgever kampt met teruglopende advertentie-inkomsten. De meeste titels kenden ondanks lagere omzetten wel een groeiend marktaandeel, zo benadrukte Audax in een toelichting.
De omzet van de Ako-winkels verbeterde sterk, mede dankzij de introductie van snoep en rookwaren.
Het uitgeefconcern noemt het jaar 2005 bevredigend. Directievoorzitter Carel Bikkers: ‘Het jaar 2005 was voor de branche moeilijk, de consument liet het op grote schaal afweten. Audax heeft echter, in tegenstelling tot veel van haar concurrenten, haar marktpositie kunnen handhaven en brede waardering gekregen voor haar prestaties, getuige de vele prijzen die haar in 2005 werden toegekend.’
Audax Publishing kende een lichte teruggang van de advertentieomzetten. Op de lezersmarkt was evenals vorig jaar een geringe teruggang in de omzet waar te nemen, al kenden de meeste titels ondanks de lagere omzetten wel een groeiend marktaandeel. De teruggang in aantallen had ook een nadelige invloed op Audax Media. Het resultaat uit verkopen van advertenties in 2005 was lager dan in 2004, doordat adverteerders steeds minder geld beschikbaar hebben voor promotionele activiteiten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid