Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: Meer geld naar internet en search

Marketeers in de VS gaan de komende jaren beduidend minder uitgeven aan televisiereclame en aanzienlijk meer aan online…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit volgens een poll onder grote Amerikaanse adverteerders, gehouden door onderzoeksbureau Forrester en de Amerikaanse ‘Association of National Advertisers’ (ANA).

related partner content for mobile comes here

78 procent van de respondenten zegt dat de effectiviteit van hun televisiereclame de afgelopen twee jaar flink verminderd is. 80 procent wil daarom meer investeren in online advertising, en 68 procent ziet veel toekomst in zoekmachinemarketing.

70 procent meent dat digitale video recorders (DVR) en video-on-demand (VOD) de effectiviteit van de 30-seconden spot zullen ‘reduceren of vernietigen’.

Veel adverteerders zeggen al te hebben geëxperimenteerd met adverteren op DVR’s (49 procent) en VOD (44 procent).
24 procent van de respondenten zegt hun televisiebudget met minstens 25 procent te zullen verminderen en te verschuiven naar andere kanalen, zodra de DVR-penetratie op 30 miljoen huishoudens uitkomt.
Adverteerders noemen tenslotte nog sponsoring , product placement en online video als alternatief medium.
Tot de respondenten behoorden onder andere Charles Schwab, Colgate, Dunkin' Donuts, Johnson & Johnson, Mattel, Pfizer en Verizon.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in