
Dit volgens een poll onder grote Amerikaanse adverteerders, gehouden door onderzoeksbureau Forrester en de Amerikaanse ‘Association of National Advertisers’ (ANA).
78 procent van de respondenten zegt dat de effectiviteit van hun televisiereclame de afgelopen twee jaar flink verminderd is. 80 procent wil daarom meer investeren in online advertising, en 68 procent ziet veel toekomst in zoekmachinemarketing.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU Delft70 procent meent dat digitale video recorders (DVR) en video-on-demand (VOD) de effectiviteit van de 30-seconden spot zullen ‘reduceren of vernietigen’.
Veel adverteerders zeggen al te hebben geëxperimenteerd met adverteren op DVR’s (49 procent) en VOD (44 procent).
24 procent van de respondenten zegt hun televisiebudget met minstens 25 procent te zullen verminderen en te verschuiven naar andere kanalen, zodra de DVR-penetratie op 30 miljoen huishoudens uitkomt.
Adverteerders noemen tenslotte nog sponsoring , product placement en online video als alternatief medium.
Tot de respondenten behoorden onder andere Charles Schwab, Colgate, Dunkin' Donuts, Johnson & Johnson, Mattel, Pfizer en Verizon.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee