Consument actief op zoek naar duurzaam hout


Inzet van de campagne is dat consumenten zelf hun steentje aan duurzaam bosbeheer kunnen bijdragen door hout en houtproducten met het FSC-keurmerk te kopen en door altijd om producten met FSC-keurmerk te vragen. Zij kunnen de website raadplegen om te zien waar FSC-hout te koop is.
FSC, de Forest Stewardship Council, is een onafhankelijke organisatie zonder winstoogmerk, die wereldwijd het werk van bosbeheerders beoordeelt en een keurmerk toekent aan hout- of papierproducten die op een verantwoorde wijze zijn geproduceerd. Op de Nederlandse markt is in de zeven jaar dat de organisatie actief, inmiddels 12% van al het hout afkomstig uit FSC-bos. Maar FSC wil dat ook de rest van het hout moet op termijn het FSC-keurmerk dragen. Vandaar de nieuwe campagne, die de consumenten oproepen om actief bij te dragen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSFSC heeft een nieuwe positionering, die in de publiekscampagne voor het eerst wordt gepresenteerd met als boodschap ‘FSC, dat merk je’. Dit omdat FSC aandacht besteedt aan de ecologische, economische en sociale belangen bij verantwoord bosbeheer. De campagne vindt plaats in en om de filialen van de deelnemende bouwmarkten en tuincentra met winkelposters en een consumentenactie. Bij de consumentenactie, die duurt tot en met 30 april, wordt de consument aangezet om daadwerkelijk in de winkel op zoek te gaan naar producten met het FSC-keurmerk. Wie meedoet, maakt kans op een reis naar een FSC-gecertificeerd bos in Zweden, een speeltoestel en vrijkaarten van Burgers' Zoo.
Vanaf 3 april zijn drie weken lang radiocommercials te beluisteren op de publieke zenders. Aan de tv-zenders wordt een tv-spot aangeboden als stopper. Deelnemers aan de publiekscampagne zijn Gamma, Praxis, Formido, Karwei, Kwantum, Leen Bakker, Tuincentrum Overvecht, Blokker en Felix Clercx.
FSC wordt gesteund door diverse grote bedrijven, zoals de Rabobank, ABN AMRO, Kwantum en bijna alle grote DHZ-ketens en door milieu- en ontwikkelingsorganisaties, zoals Wereld Natuur Fonds, Milieudefensie, Greenpeace, Novib en ICCO. Ook vakbonden als CNV staan achter de organisatie. De campagne wordt daarbij financieel gesteund door Stichting DOEN en het Ministerie van VROM.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid