Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument actief op zoek naar duurzaam hout

Bij de aanvang van het tuinseizoen start FSC Nederland een publiekscampagne, die de Nederlandse consument ertoe moet bewegen actief op zoek…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Inzet van de campagne is dat consumenten zelf hun steentje aan duurzaam bosbeheer kunnen bijdragen door hout en houtproducten met het FSC-keurmerk te kopen en door altijd om producten met FSC-keurmerk te vragen. Zij kunnen de raadplegen om te zien waar FSC-hout te koop is.

related partner content for mobile comes here

FSC, de Forest Stewardship Council, is een onafhankelijke organisatie zonder winstoogmerk, die wereldwijd het werk van bosbeheerders beoordeelt en een keurmerk toekent aan hout- of papierproducten die op een verantwoorde wijze zijn geproduceerd. Op de Nederlandse markt is in de zeven jaar dat de organisatie actief, inmiddels 12% van al het hout afkomstig uit FSC-bos. Maar FSC wil dat ook de rest van het hout moet op termijn het FSC-keurmerk dragen. Vandaar de nieuwe campagne, die de consumenten oproepen om actief bij te dragen.

FSC heeft een nieuwe positionering, die in de publiekscampagne voor het eerst wordt gepresenteerd met als boodschap ‘FSC, dat merk je’. Dit omdat FSC aandacht besteedt aan de ecologische, economische en sociale belangen bij verantwoord bosbeheer. De campagne vindt plaats in en om de filialen van de deelnemende bouwmarkten en tuincentra met winkelposters en een consumentenactie. Bij de consumentenactie, die duurt tot en met 30 april, wordt de consument aangezet om daadwerkelijk in de winkel op zoek te gaan naar producten met het FSC-keurmerk. Wie meedoet, maakt kans op een reis naar een FSC-gecertificeerd bos in Zweden, een speeltoestel en vrijkaarten van Burgers' Zoo.

Vanaf 3 april zijn drie weken lang radiocommercials te beluisteren op de publieke zenders. Aan de tv-zenders wordt een tv-spot aangeboden als stopper. Deelnemers aan de publiekscampagne zijn Gamma, Praxis, Formido, Karwei, Kwantum, Leen Bakker, Tuincentrum Overvecht, Blokker en Felix Clercx.

FSC wordt gesteund door diverse grote bedrijven, zoals de Rabobank, ABN AMRO, Kwantum en bijna alle grote DHZ-ketens en door milieu- en ontwikkelingsorganisaties, zoals Wereld Natuur Fonds, Milieudefensie, Greenpeace, Novib en ICCO. Ook vakbonden als CNV staan achter de organisatie. De campagne wordt daarbij financieel gesteund door Stichting DOEN en het Ministerie van VROM.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in