Overslaan en naar de inhoud gaan

Oud is in

Er voltrekt zich een kleine revolutie in marketingland: de jongerencultus maakt plaats voor de heerschappij van de ouderen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De toekomst is aan de senioren, zoveel is wel duidelijk. En nee, het s-woord hoeft niet te worden vermeden in campagnes. Want de hedendaagse senior zit er helemaal niet mee om op die manier aangesproken te worden. Wél moeten er een paar vooroordelen uit de wereld worden geholpen, bijvoorbeeld dat ouderen geen belangstelling zouden hebben voor innovaties, of dat ze veel minder zouden consumeren dan jongeren omdat ze alles al hebben.

related partner content for mobile comes here

Wie als marketeer succes wil hebben op de seniorenmarkt dient die traditionele beelden uit zijn hoofd te zetten, en te vervangen door het idee dat senioren zich in een andere, maar zeker niet minder enerverende levensfase bevinden. Een fase die zich kenmerkt door belangrijke gebeurtenissen als kinderen die het huis uitgaan, pensionering, de dood van de partner, maar soms ook door het stichten van een nieuw gezin of het begin van een heel nieuwe loopbaan. En verder zouden marketeers wat meer oog mogen hebben voor de CRM-kant van de zaak. Uit onderzoek blijkt namelijk dat er met het stijgen van de leeftijd een duidelijker verband is tussen klantenloyaliteit en bedrijfssucces.

Bron: Absatzwirtschaft. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in