Oud is in


De toekomst is aan de senioren, zoveel is wel duidelijk. En nee, het s-woord hoeft niet te worden vermeden in campagnes. Want de hedendaagse senior zit er helemaal niet mee om op die manier aangesproken te worden. Wél moeten er een paar vooroordelen uit de wereld worden geholpen, bijvoorbeeld dat ouderen geen belangstelling zouden hebben voor innovaties, of dat ze veel minder zouden consumeren dan jongeren omdat ze alles al hebben.
Wie als marketeer succes wil hebben op de seniorenmarkt dient die traditionele beelden uit zijn hoofd te zetten, en te vervangen door het idee dat senioren zich in een andere, maar zeker niet minder enerverende levensfase bevinden. Een fase die zich kenmerkt door belangrijke gebeurtenissen als kinderen die het huis uitgaan, pensionering, de dood van de partner, maar soms ook door het stichten van een nieuw gezin of het begin van een heel nieuwe loopbaan. En verder zouden marketeers wat meer oog mogen hebben voor de CRM-kant van de zaak. Uit onderzoek blijkt namelijk dat er met het stijgen van de leeftijd een duidelijker verband is tussen klantenloyaliteit en bedrijfssucces.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Absatzwirtschaft. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws. Meer weten?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid