Overslaan en naar de inhoud gaan

"Have a nice fright"

Expats in Azie zijn vertrouwd met het fenomeen 'Engrish': grappige wendingen in Engels taalgebruik door het gebrekkig beheersen van Engels…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De term refereert aan het feit dat Aziaten geen onderscheid maken tussen 'l' en 'r', zoals bijvoorbeeld frequente Thai Air-vliegers weten, waar je, koud aan boord, met enige regelmaat door de purser 'Have a nice fright' wordt toegewenst. Maar ook grammaticale wendingen zoals "Buy one free one'-aanbiedingen of de 'Free Duty'-shop op het vliegveld van Hong Kong horen bij de 'Engrish experience'. Er is zelfs , die zich goed leent voor een momentje van verstrooiing, zo af en toe.

related partner content for mobile comes here

Zo beschouwd heeft het nog lang geduurd voordat taalgidsenboeren op het idee kwamen dat dit dankbare stof voor TV-commercials biedt, maar Berlitz heeft er nu een en

Genieten!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in