Overslaan en naar de inhoud gaan

Rabobank opnieuw grootste sponsor

De Rabobank staat wederom bovenaan in het nieuwste overzicht van de vijfentwintig grootste sponsors van Nederland van Sponsor Magazine.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Rabobank steekt jaarlijks 38 miljoen euro in sponsorrechten. Dat is 1 miljoen meer dan in 2005 werd gemeten. De Top drie is vergeleken met vorig jaar onveranderd gebleven. Op 2 staat Heineken Nederland met 19 miljoen euro en op de derde plaats Unilever Nederland met 16 miljoen euro. Hoogste binnenkomer in de lijst is Tele2-Versatel dat als sponsor van de KNVB en bijna alle Eredivisieclubs (met uitzondering van AZ Alkmaar) zo’n 4,4 miljoen euro neerlegt. De sponsor van AZ, DSB Bank, is ook nieuw binnengekomen op nummer 17. Het bedrijf van Dirk Scheringa sponsort (officieel) in totaal voor 3,3 miljoen euro. Verdwenen uit de lijst zijn onder andere Holland Casino en ENECO Energie.

related partner content for mobile comes here

De Top 25 geeft gezamenlijk 208,2 miljoen euro uit aan sponsoring. Dat is ongeveer een kwart van het totaalbedrag dat in Nederland aan sponsorrechten wordt betaald. Traditioneel wordt de lijst gedomineerd door de bankverzekeraars en andere financiële instellingen. Opmerkelijk is de terugkeer van een aantal sponsors uit de telecom-hoek. (Sponsor Magazine)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in