Overslaan en naar de inhoud gaan

Battle of the brands

Ook in 2006 zullen weer talloze marketinggevechten worden gevoerd tussen de beroemdste merken en persoonlijkheden in de wereld.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Groot-Brittannië zullen mediatycoons Richard Branson en Ruport Murdoch strijden om een superieure positie in de Britse televisiewereld. Sainsbury’s zal proberen om Asda van de tweede plaats op de supermarktranglijst te verdringen. Mondiaal zal Pepsi de strijd om het marktaandeel tegen Coca-Cola verscherpen, met diversificatie en door de voorsprong op het gebied van gezondheidsbewuste drankjes verder uit te bouwen. Toyota, nu al de meest winstgevende autofabrikant van de wereld, lijkt vastbesloten om GM in de komende twaalf maanden ook nog eens voorbij te streven als ’s werelds grootste autofabrikant.

related partner content for mobile comes here

\
Microsoft, dat vorig jaar weliswaar Sony versloeg met de Xbox 360 console, zal opnieuw de strijd moeten aangaan, dit keer om de heerschappij in de huiskamer. De Xbox 360 en Sony’s Playstation 3 beconcurreren elkaar als ‘home entertainment hubs’, door high-definition tv en programma’s via breedband te bieden. En zo zijn er nog talloze andere voorbeelden: Premier Foods versus Heinz, Motorola versus Nokia en in de reclame- en marketingbusiness WPP versus Publicis Groupe. Het belooft een boeiend jaar te worden.

Bron: Marketing Week. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in