Battle of the brands
In Groot-Brittannië zullen mediatycoons Richard Branson en Ruport Murdoch strijden om een superieure positie in de Britse televisiewereld. Sainsbury’s zal proberen om Asda van de tweede plaats op de supermarktranglijst te verdringen. Mondiaal zal Pepsi de strijd om het marktaandeel tegen Coca-Cola verscherpen, met diversificatie en door de voorsprong op het gebied van gezondheidsbewuste drankjes verder uit te bouwen. Toyota, nu al de meest winstgevende autofabrikant van de wereld, lijkt vastbesloten om GM in de komende twaalf maanden ook nog eens voorbij te streven als ’s werelds grootste autofabrikant.
\
Microsoft, dat vorig jaar weliswaar Sony versloeg met de Xbox 360 console, zal opnieuw de strijd moeten aangaan, dit keer om de heerschappij in de huiskamer. De Xbox 360 en Sony’s Playstation 3 beconcurreren elkaar als ‘home entertainment hubs’, door high-definition tv en programma’s via breedband te bieden. En zo zijn er nog talloze andere voorbeelden: Premier Foods versus Heinz, Motorola versus Nokia en in de reclame- en marketingbusiness WPP versus Publicis Groupe. Het belooft een boeiend jaar te worden.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaBron: Marketing Week. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws. Meer weten?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid