Overslaan en naar de inhoud gaan

De waarde van executie in web 2.0

Getting real is een nieuw boek geschreven door de mensen achter 37signals. Het boek gaat volgens de ondertitel over 'The smarter, faster,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

is een nieuw boek geschreven door de mensen achter 37signals. Het boek gaat volgens de ondertitel over 'The smarter, faster, easier way to build a succesful web application'. Klinkt als een technisch verhaal, maar het gaat in essentie over de filosofie van succesvol productontwikkeling en vermarketen in een web 2.0 omgeving.

related partner content for mobile comes here

Zo keren ze zich tegen de trend van de zogenaamde , het opleveren van half affe producten. Een goede executie is essentieel voor het succes. Het boek bevat interessante en praktische inzichten voor iedereen die succesval online dienstverlening wil ontwikkelen.

maakt online applicaties die helemaal passen in de web 2.0. Voor project management en collaborative working. Met een vooruitstrevende simpelheid in interface design met -technologieen. Backpack, writeboard, ta-da lists hebben allemaal hun kracht in simpelheid en doelgerichtheid.

Die focus op eenvoud voeren ze door in alles; bij het product zelf in het selecteren van de product features, het design, de copy, maar ook in het realiseren van het product met het 'stay lean' credo. Kleine teams in kleine projecten met overzichtelijke stappen zonder meetings.

Het klein houden van projecten zal helaas niet voor elke online toepassing kunnen opgaan ben ik bang. Grote portals voor online bankieren bijvoorbeeld vergen nou eenmaal wat meer projectteamleden. Maar de achterliggende filosofie kan iedereen helpen.

Een sterk concept neerzetten en bewaken (the big idea), beter een goed product met minder features dan veel features die slecht werken, en vooral veel aandacht voor de executie. Een goed product is waardeloos als niemand het kent. Het boek beschrijft dan ook uitgebreid over de mogelijkheden van de nieuwe lean maar succesvolle promotievormen zoals blogs.

In de netwerkeconomie zal het verschil worden gemaakt door goede executie. De drempels om online diensten te ontwikkelen zijn laag, er komen veel nieuwe initiatieven online. Zonder aandacht voor de executie en de nazorg zal een product geen succes kennen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in