Overslaan en naar de inhoud gaan

Energiebedrijven handelen klachten slecht af

Klanten van energiebedrijven zijn slecht te spreken over de afhandeling van klachten door hun energieleverancier.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zowel zorgvuldigheid als snelheid van verwerking van de klacht scoort een kleine vier onder klanten, die hetzelfde cijfer geven aan hun tevredenheid met de afhandeling van de klacht.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit een enquête die toezichthouder van de energiesector hield onder 2000 klagende klanten.

DTe-directeur P. Plug presenteerde de resultaten gisteren in het televisieprograma .

De klantvriendelijkheid scoorde bijna een voldoende, een 5,6. In 2005 kreeg de DTe 6000 klachten over energieleveranciers.

De klachten betreffen volgens Plug de tien grootste energieleveranciers, die bijna de hele markt in handen hebben. Als ze hun zaakjes over een jaar niet beter op orde hebben, kan de toezichthouder boetes gaan uitdelen waarschuwde de toezichthouder.

F. Munnichs van koepelorganisatie EnergieNed erkende tegen het ANP de ontevredenheid over de manier waarop de bedrijven met klagende klanten omgaan, maar beloofde beterschap.

Volgens hem is er op het gebied van facturering al veel verbeterd en kan de klagende klant ook een gewilliger oor tegemoet zien.

Met de Consumentenbond hebben de energiebedrijven afgesproken dat er kwaliteitscriteria komen in de leveringsvoorwaarden. Voldoet een bedrijf hier niet aan, dan heeft een klant recht op genoegdoening.
Waaruit die bestaat, kon Munnichs niet zeggen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in