
In vier jaar tijd zijn de inkomsten meer dan verviervoudigd, zo blijkt uit cijfers van de brancheorganisatie Thuiswinkel.org en het onderzoeksbureau Blauw Research. Bij Thuiswinkel.org zijn bijna driehonderd webwinkels aangesloten. De totale omzet van de thuiswinkelbranche, inclusief het winkelen via televisie en catalogi, kwam ongeveer 1 miljard euro hoger uit.
De meeste groei was er in de verkoop van verzekeringen via internet. Dit had ook te maken met de invoering van het nieuwe zorgstelsel, meldt directeur Wijnand Jongen.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftIn totaal kwamen er in 2005 ongeveer 1,3 miljoen nieuwe internetkopers bij. Populaire websites als Marktplaats zorgden vooral in het eerste halfjaar voor een instroom. Volgens de cijfers deden vorig jaar ongeveer 5,1 miljoen Nederlanders aankopen op het internet.
De omzetgroei van de branche vlakte in de tweede helft van vorig jaar af. Dit was het meest zichtbaar in de boekingen van reizen op internet, waar ongeveer een derde van de omzet vandaan komt. Blauw Research verwacht dat de groei in 2006 lager uitvalt dan de 32 procent in het afgelopen jaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee