Overslaan en naar de inhoud gaan

Commercials bedenken voor Chevrolet

Co-creatie is helemaal hip, maar de meeste bedrijven durven op dit moment alleen hun marketingcommunicatie (incidenteel) richting consument…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

is het meest recente voorbeeld, de fabrikant betaalde de makers van de Amerikaanse serie The Apprentice voor een aflevering waarin de deelnemers een training moesten organiseren voor 25 Chevroletdealers, ter ere van de introductie van een nieuw model .

related partner content for mobile comes here

De fabrikant rook nog meer kansen en kwam met een online wedstrijd op de proppen, waarbij Amerikanen commercials voor de (vernieuwde) Tahoe kunnen bedenken.

Op kunnen bezoekers reizen en geld winnen, in ruil voor een goed concept voor een 30-seconden commercial. Let wel, de beelden voor de commercial staan al vast, internetters hebben alleen invloed op de volgorde ervan.

Niet echt innovatief meer, dit soort marketingacties.
De actie zelf kan in ieder geval rekenen op veel media-aandacht, waarschijnlijk is het de bedenkers daar meer om te doen.

De actie duurt tot 10 april. De ingestuurde filmpjes moeten in ieder geval voldoen aan de merkwaarden van de Tahoe: capabel, verantwoordelijk en verfijnd, in de overtreffende trap wel te verstaan.

Chevrolet gaf in 2005 13,8 miljoen dollar uit voor de promotie van de Tahoe (bron TNS Media Intelligence), en het nieuwe model mag het komende jaar op nog meer budget rekenen. Reclamebureaus die dit mogen opmaken, zijn onder andere Campbell-Ewald en MacLaren McCann.
(bron: Adage)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in