Overslaan en naar de inhoud gaan

Modellen of aanpakken

Ik ben mijn kennis weer wat aan het ophalen bij Van der Hilst. Heerlijk om weer alle communicatiemodellen voorbij te zien komen en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ik ben mijn kennis weer wat aan het ophalen bij Van der Hilst. Heerlijk om weer alle communicatiemodellen voorbij te zien komen en ermee aan de slag te gaan. Met een communicatiemodel voel ik me altijd een paar seconden volledig gelukkig: “ja, zo zit de wereld in elkaar; eindelijk vormgegeven als driehoek en wat lijntjes”?. Helaas weigert de werkelijkheid zich altijd aan onze modellen te houden; of is te ingewikkeld om schematisch weer te geven. De krasserige tekeningen van mijn dochter zijn waarschijnlijk nog de beste weergave van hoe onoorzakelijk een gemiddeld proces zich voltrekt.

related partner content for mobile comes here

Ik blok nu op een simpele inspraakprocedure in een gemeente. Ik heb al 17 belangengroepen onderscheiden die zich allemaal weer anders ten opzichte van elkaar verhouden. Over een paar uur levert de analyse me een enorm pak papier op. Waarschijnlijk schuif ik die papierbrij dan met een zucht opzij en besluit de casus puur op talent en ervaring op te lossen. Want ons vak blijft ondanks alle dikke boeken, prachtige schema’s, kleurtheorieën en modellen, toch vooral een kwestie van even logisch nadenken en aanpakken. Wat ze ook beweren. Ik hoop dat de examencommissie bij vd Hilst er ook zo over denkt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in