Overslaan en naar de inhoud gaan

Sharing & showing off

Het ik-tijdperk loopt op zijn eind. Althans, dat beweert Henk Blanken. En ik denk dat hij een punt heeft. Maar we gaan niet terug naar het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het ik-tijdperk loopt op zijn eind. Althans, dat beweert . En ik denk dat hij een punt heeft. Maar we gaan niet terug naar het oude wij-gevoel, het is wel op een nieuwe manier.

related partner content for mobile comes here

We hebben met z'n allen opeens bedacht dat we dingen met elkaar gaan delen. Bookmarks of foto's en natuurlijk de gekste filmpjes. En opeens is daar social commerce als een nieuwe belofte.

Wij noemen de trend Sharing en Showing off. Sharing is belangrijk, maar het heeft wel een ik-tijdperk aspect, het gaat er toch om dat je vooral je eigen persoonlijkheid aan het etaleren bent.

We creëren tegenwoordig gezamenlijk waarde. Met de wiki's en blogs. Het is een mix van zelfontplooiing en sociaal gedrag. De online reputatie is daarbij een belangrijke asset. Niet door ratings of oordelen van anderen zoals bij eBay, maar veel meer doordat meer en meer links van en naar jouw online bijdragen zijn gelegd.

Voor mij is de trend definitief doorgebroken als straks de nieuwe dienst van Google wordt geïntroduceerd: Google Reputation. Waar je een naam zoeken van een persoon en wordt door de aanwezigheid en mate van deelzucht je voorzien van een online reputatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in