KPN valt weer over Tele2-campagne


Vrijdag eiste het bedrijf in kort geding bij de voorzieningenrechter in Haarlem een verbod op de campagne. Volgens KPN maakt het Zweedse bedrijf in de reclame een prijsvergelijking die misleidend is voor de consument.
Het bedrijf maakt ook bezwaar tegen de slogan 'geen KPN meer nodig!' die Tele2 in de reclame-uitingen gebruikt. Volgens KPN ontbreekt de noodzaak om die kreet te gebruiken en had Tele2 beter kunnen stellen dat geen vast telefoonabonnement meer nodig is bij telefonie via internet.
KPN vindt de slogan denigrerend en meent ook dat Tele2 op oneigenlijke wijze profiteert van de bekendheid van KPN.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet concern is van mening dat de prijsvergelijkingen in de commercial en in andere reclame-uitingen van Tele2 niet kloppen. Daarin wordt gesteld dat mensen voor een gemiddeld ADSL-abonnement 29,95 euro kwijt zijn en daarnaast 18,16 euro moeten betalen voor hun vaste telefoonabonnement van KPN. Tele2 vergelijkt dat met zijn eigen pakket van 29,95 euro, waarin digitale telefonie met ADSL wordt aangeboden. Volgens KPN bieden ook andere aanbieders dergelijke totaalpakketten aan en vergelijkt Tele2 oude producten van de concurrentie met zijn nieuwe product. De consument zou worden misleid, omdat allerlei verschillen niet worden genoemd.
Tele2 meent dat het juiste, volledige informatie geeft en dat de campagne ook niet denigrerend is ten opzichte van KPN. De voorzieningenrechter doet 31 maart uitspraak (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid