Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN valt weer over Tele2-campagne

KPN wil dat Tele2 onmiddellijk stopt met de reclamecampagne rond bokser Small Bill over bellen via internet.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vrijdag eiste het bedrijf in kort geding bij de voorzieningenrechter in Haarlem een verbod op de campagne. Volgens KPN maakt het Zweedse bedrijf in de reclame een prijsvergelijking die misleidend is voor de consument.

related partner content for mobile comes here

Het bedrijf maakt ook bezwaar tegen de slogan 'geen KPN meer nodig!' die Tele2 in de reclame-uitingen gebruikt. Volgens KPN ontbreekt de noodzaak om die kreet te gebruiken en had Tele2 beter kunnen stellen dat geen vast telefoonabonnement meer nodig is bij telefonie via internet.
KPN vindt de slogan denigrerend en meent ook dat Tele2 op oneigenlijke wijze profiteert van de bekendheid van KPN.

Het concern is van mening dat de prijsvergelijkingen in de commercial en in andere reclame-uitingen van Tele2 niet kloppen. Daarin wordt gesteld dat mensen voor een gemiddeld ADSL-abonnement 29,95 euro kwijt zijn en daarnaast 18,16 euro moeten betalen voor hun vaste telefoonabonnement van KPN. Tele2 vergelijkt dat met zijn eigen pakket van 29,95 euro, waarin digitale telefonie met ADSL wordt aangeboden. Volgens KPN bieden ook andere aanbieders dergelijke totaalpakketten aan en vergelijkt Tele2 oude producten van de concurrentie met zijn nieuwe product. De consument zou worden misleid, omdat allerlei verschillen niet worden genoemd.

Tele2 meent dat het juiste, volledige informatie geeft en dat de campagne ook niet denigrerend is ten opzichte van KPN. De voorzieningenrechter doet 31 maart uitspraak (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in