Overslaan en naar de inhoud gaan

PO's plannen voor de jeugd

Op het weblog van de Publieke Omroep gisteren een vraaggesprek met Fons van Westerloo, vandaag ontvouwt Cathy Spierenburg, net-coördinator…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op het van de Publieke Omroep gisteren een vraaggesprek met Fons van Westerloo, vandaag ontvouwt Cathy Spierenburg, net-coördinator jeugdsegment, haar plannen.
Een samenvatting:

related partner content for mobile comes here

De publieke omroep zal in ieder geval de kinderprogrammering flink aan moeten pakken om nog te kunnen passen in het multimediale leven van hun doelgroep.
Er moet meer samenhang en samenwerking komen. Want nu is het systeem, met alle submerkjes binnen de Publieke Omroep, te complex. En merchandising moet meer aandacht krijgen.

Spierenburg: 'Van tevoren moet duidelijk zijn hoe je de inhoud over de platformen verdeelt. Dus niet een tv-programma met toevallig een site erbij, maar samenhang tussen tv, internet en andere platforms. Zo houd je de inhoud levend. Wat je op zaterdag op tv doet, wordt doordeweeks 'the talk of the schoolplein' door aanvullende activiteiten op internet. Die activiteiten kun je vervolgens ondersteunen met spotjes. Kortom, het één versterkt het ander.'

Samenwerking dus. Z@pp en Z@ppelin krijgen een gezamenlijke portal, die naar de sites van individuele omroepen en programma's moet doorverwijzen. Die moeten weer hierop anticiperen. Een lastige klus.

Spierenburg: 'Nu zijn de omroepen nog teveel bezig met eigen portals. We moeten veel meer afstemmen, het aantal submerken moet naar beneden. Kinderen hebben geen boodschap aan ons complexe systeem.'

Spierenburg wil daarnaast de merchandise een extra push geven, maar ziet problemen zolang de afzonder-lijke omroepen hun materiaal daarvoor niet willen afstaan, omdat ze zich via het nieuwe materiaal minder kunnen profileren.

Concreet: De VPRO (wie anders...) is in ieder geval al voor de zondag bezig met een multimediaal concept. Spierenburg: 'En voor de zaterdag zijn verschillende omroepen bezig met een kinderprogramma waarbij de ouders kunnen meekijken. Gezellig samen op de bank, een beetje familiaal.'

Het gehele interview is te lezen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in