Overslaan en naar de inhoud gaan

Het einde van een tijdperk

Door Mathijs van Zutphen van Crossing Signals
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwste generatie Digitale Video Recorders filteren consequent de reclames tussen programmas weg. Dit betekent het einde van de financiële basis onder de huidige TV omroepen (commercieel of niet) en niet te vergeten de klassieke reclamemakers die reclames daarvoor vormgeven. Dat de consument klaar is met TV reclames is al langer duidelijk, maar ook producenten zoeken naar andere manieren om hun boodschap naar de consument te brengen. Humor werkt een tijdje om reclames te blijven bekijken, maar gaat te vaak ten koste van de productboodschap.

related partner content for mobile comes here

Wanbegrip van de werkelijke diepe betekenis van deze verandering zie je ook bij het fiasco-in-wording Talpa. John de Mol begrijpt wel degelijk wat de impact is van nieuwe media en de kracht van cross-media concepten. Zoals de uiterst winstgevende combinatie sms en TV, maar kennelijk zit ook hij nog teveel opgesloten in het Push model van TV.

Natuurlijk worden nieuwe media in eerste instantie gebruikt om oude dingen te doen, we weten ten slotte niet beter: ongevraagd informatie onder iemands neus duwen door kwistig met spam en pop-ups te werken, net zoiets als ongevraagd folders door de brievenbus gooien. Maar er verandert wel degelijk wat. En die verandering gaat wat dieper dan wat eerder door Edward de Ridder werd voorgesteld.
Het wordt na 12 jaar Internet tijd om het medium te gebruiken waar het voor bedoeld is; socializing. Ga samenwerken met de consument en geef hem/haar niet alleen het product maar ook een stem en de informatie waar hij/zij al jaren om smeekt. De marketeers die snappen dat internet een sociaal medium is hebben een toekomst. De rest die denkt dat internet alleen maar goed is voor e-business is hetzelfde lot beschoren als de platenspeler en de walkman.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in