Het einde van een tijdperk


De nieuwste generatie Digitale Video Recorders filteren consequent de reclames tussen programmas weg. Dit betekent het einde van de financiële basis onder de huidige TV omroepen (commercieel of niet) en niet te vergeten de klassieke reclamemakers die reclames daarvoor vormgeven. Dat de consument klaar is met TV reclames is al langer duidelijk, maar ook producenten zoeken naar andere manieren om hun boodschap naar de consument te brengen. Humor werkt een tijdje om reclames te blijven bekijken, maar gaat te vaak ten koste van de productboodschap.
Wanbegrip van de werkelijke diepe betekenis van deze verandering zie je ook bij het fiasco-in-wording Talpa. John de Mol begrijpt wel degelijk wat de impact is van nieuwe media en de kracht van cross-media concepten. Zoals de uiterst winstgevende combinatie sms en TV, maar kennelijk zit ook hij nog teveel opgesloten in het Push model van TV.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Natuurlijk worden nieuwe media in eerste instantie gebruikt om oude dingen te doen, we weten ten slotte niet beter: ongevraagd informatie onder iemands neus duwen door kwistig met spam en pop-ups te werken, net zoiets als ongevraagd folders door de brievenbus gooien. Maar er verandert wel degelijk wat. En die verandering gaat wat dieper dan wat eerder door Edward de Ridder hier werd voorgesteld.
Het wordt na 12 jaar Internet tijd om het medium te gebruiken waar het voor bedoeld is; socializing. Ga samenwerken met de consument en geef hem/haar niet alleen het product maar ook een stem en de informatie waar hij/zij al jaren om smeekt. De marketeers die snappen dat internet een sociaal medium is hebben een toekomst. De rest die denkt dat internet alleen maar goed is voor e-business is hetzelfde lot beschoren als de platenspeler en de walkman.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid