Overslaan en naar de inhoud gaan

SpinAwards 2013: mobiel ingezonden werk #1

Voor de komende SpinAwards is er weer veel mobiele cases en concepten ingestuurd. Niet alleen in de categorie Mobiel, maar ook in veel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Knab: Knab, niet zo maar een bank

related partner content for mobile comes here

Credits:

Account:Virtual Affairs

Verantwoordelijkheid bij klant: Martijn Kistemaker

Case omschrijving
Knab is een nieuwe online bank en live sinds september 2012. Een bank waarbij niet de producten, maar juist de wensen en behoeften van de klant echt centraal staan. Dat zijn de bouwstenen. Bij een online bank hoort een mobiele app. Aan ons (i.s.m. M2Mobi) is gevraagd deze te ontwikkelen. Een app die klanten van Knab helpt financieel slimmer en bewuster te maken. Het uitgangspunt van Knab.
Klanten kunnen bij Knab bankieren via de website www.knab.nl(ook door ons ontwikkeld) of via de mobiele app. Beiden vallen al op door hun vernieuwende opzet en design, maar helpen klanten dus ook financieel slimmer en bewuster te maken. De app biedt daarom niet alleen standaardfunctionaliteiten als saldo checken en geld overboeken, maar juist ook veel extra handige en slimme functies. Bijvoorbeeld: met een slider direct de rente op je spaarrekening ‘cashen’, een staafdiagram van je inkomsten en uitgaven per categorie wanneer je je telefoon kantelt, je financieel dashboard (vermogen, inkomen, bezittingen, pensioen, etc.), de dichtstbijzijnde geldautomaat vinden mét een plattegrond, gepersonaliseerde financiële tips als pushbericht, en meer.

BLØF 'Zo Stil' Augmented Reality Videoclip

Credits:

Concept: Ard Boer | New Music Labs
Art Direction / Design: Sander Wiersma | Wild Sea
Copy / Redactie: Jelle Posthuma

Interaction Design: Matthijs Dam | Gameship
Technische realisatie: Matthijs Dam | Gameship
Account: Ard Boer | New Music Labs
Verantwoordelijkheid bij klant: Coen ter Wolbeek, Agents After All

Case omschrijving
New Music Labs ontwikkelde voor Blof de eerste video waarbij je de artiest kunt zien optreden in Augmented Reality. Met deze app is de video te bewonderen op onder andere een keukentafel, bureau of bushokje.We vinden het leuk om onze fans te blijven verrassen en met deze techniek spelen we waar onze fan dat wil. Of het nu op de keukentafel, in de badkamer of bij een pompstation is. We komen op plekken waar we nog nooit gespeeld hebben. Uniek! aldus Bas Kennis, toetsenist van Blof. Na het installeren van de app kan de gebruiker een bepaalde marker scannen met de camera. Als marker kan gekozen worden uit het nieuwe album, biografie of een ABRI-poster. Vervolgens start de videoclip waardoor Blof in de eigen huiskamer of in het bushokje is te zien, en het beeld interactief is met de bewegingen van de gebruiker. Gebruikers van deze App konden screenshots delen op Twitter en/of Facebook en zo in samenwerking met 3FM een echt optreden van Blof op deze locatie winnen.

Volkswagen: Das Interland


Credits:
Concept: ACHTUNG!

Art Direction / Design: ACHTUNG!
Copy / Redactie: Floris Hülsmann
Interaction Design: Remko Hulst
Technische realisatie: Superhero Cheesecake
Account: ACHTUNG!
Verantwoordelijkheid bij klant: Marie-Louise BusscherCase

Case omschrijving:

Nederlanders hebben een groot hart als het om Duitse auto's gaat. Maar rondom het EK is de liefde een stuk kleiner. Als geliefd Duits automerk leent dit sentiment zich uitstekend voor een typische VW-campagne. Das Interland daagt Nederlandse en Duitse (Volkswagen)fans uit om in een LIVE online penalty-game de tegenstander al voor de officiele wedstrijd te verslaan. Samen met Volkswagen Duitsland ontwikkelden we een parallelle campagne via de 2 lokale Facebook communities. Online riepen landgenoten in Nederland en Duitsland elkaar op om de tegenstander te verslaan en kans te maken op een Volkswagen up! in de eigen landskleuren.In 12 dagen tijd werd er meer dan 700.000 keer aangevallen en werd het doel ruim 1.2 miljoen keer beschoten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in