Nederlandse brouwers starten bijzondere BOB-campagne
De viltjes sporen op een ludieke manier de bezoekers aan een BOB te kiezen. 'Bestel ik een bier, of ben ik vanavond de BOB?', luidt de tekst. Het is voor het eerst dat de Nederlandse bierbrouwerijen samenwerken in een landelijke viltjescampagne. In totaal zullen ruim vijf miljoen viltjes worden ingezet.
In de BOB-campagne werken o.a. het ministerie van Verkeer en Waterstaat, 3VO, de brouwers, Koninklijk Horeca Nederland en de producenten en importeurs van wijn en gedistilleerd samen om de combinatie van alcohol en verkeer te voorkomen. De gezamenlijke Nederlandse brouwers stellen zich op het standpunt dat rijden en drinken absoluut niet samengaan. De aanpak werkt: sinds het begin van de BOB-campagne in 2001 is het percentage drankrijders gedaald van 4,6 procent in 2000 naar 3,9 procent in 2003. Binnenkort worden de resultaten voor 2004 bekend gemaakt door het Ministerie.
De Nederlandse bierbrouwerijen, verenigd in het Centraal Brouwerij Kantoor, zijn vanaf de start van de campagne bij BOB betrokken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid