Millie Elsen winnaar Nationale Marketing Scriptieprijs
Voor de consument is het lastig, zo niet onmogelijk, om alle informatie die in een advertentie getoond wordt in één keer te verwerken. Elsen onderzocht de strategie waarmee consumenten toch (snel) proberen te bepalen waar een advertentie over gaat en hoe dit aandacht, indruk en herinnering beïnvloedt.Dit onderzoek geeft voor het eerst inzicht in het evaluatieproces van een advertentie vanaf 100 milliseconden, vertelt Elsen. Het concludeert dat het voordeel van ‘nonprototypiciality’, als universele strategie om de effectiviteit te verbeteren van advertenties, mogelijk aan herziening toe is.
De Nationale Marketing Scriptieprijs werd dit jaar voor de vierde keer georganiseerd door VODW Marketing en Marketing Associatie Nederland, Naast Elsen waren zes andere scriptieschrijvers genomineerd.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe jury bestond dit jaar uit bestaat uit Hans Hagenaars van ING, Ronald de Kimpe van VODW Marketing, professor dr. Fred van Raaij (Universiteit van Tilburg) en professor. dr. Janny Hoekstra (Rijksuniversiteit Groningen).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid