Overslaan en naar de inhoud gaan

Millie Elsen winnaar Nationale Marketing Scriptieprijs

Millie Elsen (Universiteit van Tilburg) won afgelopen vrijdag de Nationale Marketing Scriptieprijs. Ze schreef de afstudeerscriptie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor de consument is het lastig, zo niet onmogelijk, om alle informatie die in een advertentie getoond wordt in één keer te verwerken. Elsen onderzocht de strategie waarmee consumenten toch (snel) proberen te bepalen waar een advertentie over gaat en hoe dit aandacht, indruk en herinnering beïnvloedt.Dit onderzoek geeft voor het eerst inzicht in het evaluatieproces van een advertentie vanaf 100 milliseconden, vertelt Elsen. Het concludeert dat het voordeel van ‘nonprototypiciality’, als universele strategie om de effectiviteit te verbeteren van advertenties, mogelijk aan herziening toe is.

related partner content for mobile comes here

De Nationale Marketing Scriptieprijs werd dit jaar voor de vierde keer georganiseerd door VODW Marketing en Marketing Associatie Nederland, Naast Elsen waren zes andere scriptieschrijvers genomineerd.

De jury bestond dit jaar uit bestaat uit Hans Hagenaars van ING, Ronald de Kimpe van VODW Marketing, professor dr. Fred van Raaij (Universiteit van Tilburg) en professor. dr. Janny Hoekstra (Rijksuniversiteit Groningen).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in