Overslaan en naar de inhoud gaan

B-2-b marketeers: geen daling marketingbudget

Ruim 86 procent van de marketeers in de business-to-business markt verwacht dat het marketingbudget de komende drie jaar gelijk zal blijven…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit het onderzoek 'Marketingontwikkelingen in de Business to Business markt' dat MarktSelect heeft uitgevoerd samen met Hogeschool InHolland.

related partner content for mobile comes here

Een steeds groter deel van het budget wordt besteed aan online marketingactiviteiten. Ruim 60 procent van de respondenten geeft aan een groter deel van het budget te gaan besteden aan het verzenden van e-mailings, search engine optimization en search engine advertising.

Dit lijkt ten koste te gaan van de papieren mailing; 40 procent geeft aan minder te gaan mailen. Telemarketing vertoont daarentegen een stijging; eveneens 40 procent zegt deze vorm van marktbewerking vaker in te gaan zetten in de komende drie jaar.

De onderzoekers vragen zich af of de stijging die wordt verwacht in het inzetten van e-mailings kan worden gerealiseerd. Vanaf 1 juli aanstaande treedt de opt-in regeling voor zakelijke e-mailverkeer in werking. Hierdoor worden de mogelijkheden voor het versturen van e-mailings aanzienlijk beperkt.

Het onderzoek toont tevens aan dat de mogelijkheden van responsanalyse van online- en direct marketingactiviteiten onvoldoende worden benut. De helft van de respondenten geeft aan de respons wel te analyseren. Maar zij tellen slechts het aantal reacties. Er vindt geen analyse plaats op criteria zoals geografie, branche en omvang van de bedrijven waardoor toekomstige acties succesvoller kunnen worden.

Hier valt dan ook nog veel winst te behalen voor de ondernemers, menen de onderzoekers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in