B-2-b marketeers: geen daling marketingbudget
Dit blijkt uit het onderzoek 'Marketingontwikkelingen in de Business to Business markt' dat MarktSelect heeft uitgevoerd samen met Hogeschool InHolland.
Een steeds groter deel van het budget wordt besteed aan online marketingactiviteiten. Ruim 60 procent van de respondenten geeft aan een groter deel van het budget te gaan besteden aan het verzenden van e-mailings, search engine optimization en search engine advertising.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDit lijkt ten koste te gaan van de papieren mailing; 40 procent geeft aan minder te gaan mailen. Telemarketing vertoont daarentegen een stijging; eveneens 40 procent zegt deze vorm van marktbewerking vaker in te gaan zetten in de komende drie jaar.
De onderzoekers vragen zich af of de stijging die wordt verwacht in het inzetten van e-mailings kan worden gerealiseerd. Vanaf 1 juli aanstaande treedt de opt-in regeling voor zakelijke e-mailverkeer in werking. Hierdoor worden de mogelijkheden voor het versturen van e-mailings aanzienlijk beperkt.
Het onderzoek toont tevens aan dat de mogelijkheden van responsanalyse van online- en direct marketingactiviteiten onvoldoende worden benut. De helft van de respondenten geeft aan de respons wel te analyseren. Maar zij tellen slechts het aantal reacties. Er vindt geen analyse plaats op criteria zoals geografie, branche en omvang van de bedrijven waardoor toekomstige acties succesvoller kunnen worden.
Hier valt dan ook nog veel winst te behalen voor de ondernemers, menen de onderzoekers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid