Overslaan en naar de inhoud gaan

Intermediair Imago Onderzoek 2009: Rabobank favoriet

Rabobank (1), Philips (2) en Shell (3) zijn de meest favoriete werkgevers onder jonge hoogopgeleiden. Dat is een van de resultaten van het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Rabobank (1), Philips (2) en Shell (3) zijn de meest favoriete werkgevers onder jonge hoogopgeleiden. Dat is een van de resultaten van het .

related partner content for mobile comes here

De open vraag naar de drie meest favoriete werkgevers onder hoogopgeleiden leverde de volgende top-10 op (tussen haakjes de positie in 2008). 1. Rabobank (3); 2. Philips (1); 3. Shell (2); 4. Unilever (4); 5. KLM (6); 6. ING (5); 7. Heineken (7); 8. Politie (9); 9. Koninklijke Ahold (8); 10. TNO (10).
Rabobank en Philips wisselen de laatste jaren stuivertje aan de kop van de lijst van meest favoriete werkgevers. In 2006 prijkte Philips bovenaan, in 2007 Rabobank, in 2008 Philips en nu weer Rabobank. De kredietcrisis lijkt het imago van de coöperatieve bank alleen maar te hebben versterkt. Dat geldt niet voor de ING, die een plaats zakte.
De Politie is bezig aan een gestage opmars: 13 in 2006, 12 in 2007, 9 in 2008 en nu op de 8ste plaats in de ranking 2009. Shell is de topfavoriet van multiculturele talenten, en Philips onder de high potentials. Onder starters zijn de drie traditionele Nederlandse multinationals populair.

Intermediair onderzocht ook wie de lijst aanvoeren in diverse subcategorieën.
- Branche Non Profit: Politie
- Branche Gemeente: Gemeente Amsterdam
- Ministeries: Ministerie van Buitenlandse Zaken
- Branche Accountancy: KPMG
- Branche ICT: KPN
- Branche Consultancy: Accenture
- Branche Financiële instellingen: Rabobank
- Doelgroep High potentials: Philips
- Doelgroep Multicultureel Talent: Shell
- Doelgroep Starters: Philips

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in